• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3281 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۹ تير

بانك‌هاي يونان تعطيل شدند

الكسيس سيپراس، نخست‌وزير يونان در نطقي تلويزيوني گفت كه تمامي بانك‌هاي اين كشور به مدت يك هفته تعطيل خواهند ماند و بازار بورس آتن نيز به مدت يك روز بسته است. افزون بر اين شهروندان يونان تنها اجازه خواهند داشت روزانه حداكثر ۶۰ يورو از دستگاه‌هاي خودپرداز برداشت كنند. لازم به ذكر است اين تصميم به دنبال آن اتخاذ شد كه مردم يونان با هجوم به بانك‌ها اقدام به خروج پس‌انداز‌هاي خود كردند.

بحران بانكي در يونان پس از آن تشديد شد كه دولت اين كشور خواستار برگزاري همه‌پرسي براي تعيين تصميم درباره رياضت‌هاي اقتصادي پيشنهادي بستانكاران بين‌المللي شد، اما صندوق بين‌المللي پول، كميسيون اروپا و بانك مركزي اروپا كه از آتن طلبكار هستند، اعلام كردند كه تنها در صورت پذيرفتن شروطي مشخص حاضر به ادامه كمك مالي به يونان مي‌شوند، از جمله صرفه‌جويي و اصلاح ساختارهاي اقتصادي.

يادآوري مي‌شود مذاكرات يونان و اعتباردهندگان بين‌المللي بر سر ارايه بسته كمكي جديدي به اين كشور در روز جمعه (۲۶ ژوئن) همزمان با اعلام برگزاري همه‌پرسي در اين كشور به بن‌بست رسيد و امروز آخرين فرصت يونان براي بازپرداخت قسط 6/1 ميليارد يورويي به صندوق بين‌المللي پول (آي‌ام‌اف) است. انتظار نمي‌رود يونان توانايي بازپرداخت بدهي‌اش را داشته باشد و به باور كارشناسان اين شرايط يونان را بيش از پيش به سوي خروج از حوزه كشورهاي يورو سوق داده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون