• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3293 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۴ تير

باز شدن روزن‌ها آرزوي‌مان است

حسين پاكدل

قدر مسلم آنكه در عصر شتاب و توسعه، حتي يك فرد هم نيازمند ارتباط و تبادل محصول صنعتي و فكري با ديگران است چه رسد به يك ملت. بديهي است همان‌طور كه يك فرد براي در‌هم شكستن حصار انزوا، غرور فردي خود را مدنظر قرار مي‌دهد يك ملت هم در قامت جامعه‌اي پويا و زنده به غرور ملي خود در اين خصوص اهميت مي‌دهد.

طبيعي است همگان به ويژه اهل فرهنگ و هنر از باز شدن روزن‌ها و پنجره‌هاي ارتباطات جهاني خشنود خواهند شد؛ چرا كه اين امر به‌شدت روي تبادلات محصولات فرهنگي - هنري تاثير مستقيم دارد و مي‌تواند همتراز ساير محصولات صادراتي كشور ارزآوري داشته باشد و سهم مغفول مانده ملت ما از گردش كلان مالي فرهنگ و هنر در جهان را به اين سمت نيز هدايت كند و به تبع آن باعث رونق و شكوفايي شده و چرخش فرهنگ و هنر را از حالت محلي، گلخانه‌اي و بسته خارج كند.

ولي بديهي بود كه اهل فرهنگ اگر نگوييم همتراز ساير آحاد، بلكه بيش از بقيه به غرور ملي و حفظ جايگاه كشور در مناسبات جهاني توجه داشته و حل اين مناقشه را از راه گفت‌وگو به سود مردم خود ارزيابي كرده و مي‌كنند.

چشمان ناظر اهل فرهنگ به مذاكرات فوق‌العاده پيچيده و سنگين نمايندگان خود چنان حساس و دقيق بود كه اين پيشرفت و دستاورد آن را در اكنون تاريخ كشور ارج مي‌نهد و به آينده امنيت‌آور آن اميدوار است. روند مذاكرات به شكلي آبرومند تماميت منافع ملي كشور را مد نظر قرار داد و طبعا همگان واقفند براي رسيدن به اين مرحله چه بهاي سنگين و كمرشكني پرداخت شد.

طرف مذاكره قدرتمندترين وسايل تبليغي و ارتباط جمعي را در اختيار دارد و به راحتي مي‌تواند زياده‌خواهي‌ها و بدقولي‌هاي خود را توجيه كند و به ملت متمدن ايران و شهروندان آن انگ تروريست بزند؛ اما صداقت و صراحت و قاطعيت تيم مذاكره‌كننده و پشتوانه عظيم ملي آن - چه موافق و چه مخالف- توانست تا اين مرحله كار را به خوبي پيش ببرد.

تا همين گام هم بايد ممنون و سپاسگزار اين تيم خستگي‌ناپذير بود و به آنان دست‌مريزاد گفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون