• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3323 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱ شهريور

بازگشت نوسان‌گيران به تالار حافظ

گروه اقتصادي| بورس تهران اين هفته را متعادل آغاز كرد و با افزايش تقاضا در گروه‌هاي ساختماني، رايانه و قندي 6 واحد رشد كرد و به 65 هزار و 225 واحد رسيد. در بازار ديروز گروه‌هاي ساختماني و قندي‌ها با رشد قيمت و تشكيل صف‌هاي خريد بارقه اميد در دل سهامداران ايجاد كرد كه شايد اين هفته شاخص به جاي عقب‌نشيني قدري رشد كند. اين در حالي بود كه در معاملات ديروز بانك‌ها، سيماني‌ها، محصولات غذايي و دارويي روندي متعادل را دنبال كردند. اما در ساير گروه‌ها از جمله بيمه، ليزينگ، صنايع پتروشيمي، شيميايي، پالايشي و فرآورده‌هاي نفتي، خودرويي‌ها، فلزات و پيمانكاران همچنان عرضه بر تقاضا مي‌چربيد و اكثر نمادها با صف فروش همراه بودند.

در بازار ديروز نمادهايي مانند «وغدير»، «همراه»، «شپديس» و «رانفور» بيشترين تاثير مثبت و نمادهاي «فملي»، «پارسان» و «شپنا» بيشترين تاثير منفي را بر شاخص‌ها داشتند.

برخي تحليلگران تكنيكال پيش‌بيني مي‌كنند كه تا نيمه شهريورماه اكثر نمادهاي بازار به كف قيمتي مي‌رسند و بهترين زمان براي تزريق نقدينگي به بازار دو هفته ديگر است. اما همين تحليلگران معتقدند فعالان بازار نبايد انتظار داشته باشند بعد از خريد در مقطع مذكور بتوانند بازدهي بيشتر از 30 درصدي دريافت كنند و بايد انتظارشان براي نوسان‌گيري حداكثر 30 درصد باشد.

براين اساس مي‌توان گزينه‌هاي مناسبي از ميان نمادهاي موجود پيدا كرد كه در شرايط فعلي براي سرمايه‌گذاري ارزنده باشند. به باور كارشناسان گروه‌هاي خودرويي، لاستيكي، ساختماني و بانكي نسبت به ساير گروه‌ها در اولويت قرار دارند.

اين در حالي است كه در نمادهاي پالايشي، پتروشيمي و فلزي هم در شرايط فعلي نمونه‌هاي جذابي ديده مي‌شوند كه مي‌توانند به عنوان اهداف بلندمدت مد نظر خريداران باشند ولي سرمايه‌گذاران نبايد انتظار داشته باشند در اين نمادها و در كليت بازار تا پايان سال جاري اتفاق خاصي روي دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون