• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3323 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱ شهريور

سكه ترمز بريد

گروه اقتصادي| در حالي كه به نظر مي‌رسد در مقطع فعلي دلار 3360 تومان را براي تثبيت قيمتي انتخاب كرده، قيمت طلا و سكه مانند هفته گذشته همچنان در سر بالايي صعود قرار دارد. بعد از صعود اونس از كانال 1080 دلاري به كانال 1100 دلاري در آخرين روز معاملاتي بازار‌هاي جهاني، اونس طلا روي 1160 دلار ايستاد و بازار اين هفته سكه و طلا را داغ كرد. سكه تمام بهار آزادي ديروز با افزايش قيمت به 935 هزار تومان رسيد كه براين اساس نسبت به هفته گذشته افزايش قيمت 35 هزار توماني را تجربه كرده است. اين در حالي است كه نيم سكه و ربع سكه هم با رشد قيمت كمتري نسبت به سكه تمام همراه بودند و به ترتيب 480 هزار و 268 هزار تومان را تجربه كردند. سكه يك گرمي هم نسبت به هفته گذشته سه هزار تومان رشد كرد و به 173 هزار تومان رسيد.

هر گرم طلاي 18 عيار هم ديروز با افزايش قيمت به 95 هزار و 300 تومان رسيد و به دنبال آن هر مثقال طلاي آب شده نيز به بالاي 400 هزار تومان رسيد. افزايش قيمت طلا در حالي روي داد كه با رشد قيمت اونس جهاني و طلا و دلار در بازار تهران از اواخر دو هفته پيش روند بازار طلا و سكه صعودي شد ولي با رشد قيمت نزديك به 40 دلاري اونس درآخرين معاملات بازارهاي جهاني به نظر مي‌رسد روند سكه طلا در هفته پيش رو صعودي باشد. اين در حالي است كه هفته گذشته برخي شايعات از بازار طلافروشان حكايت از آن داشت كه طلافروشان در حال فروش طلاهاي خود هستند و قصد دارند سبد سرمايه‌گذاري‌شان را تغيير دهند كه با توجه به روند صعودي قيمت جهاني طلا به نظر مي‌رسد شرايط فعلي زمان مناسبي براي فعالان بازار طلا باشد.

در بازار ارز هم تنها ارزشي كه در روزهاي اخير ساز مخالف با صعود مي‌زند لير تركيه است كه به دليل ناآرامي داخلي و شرايط سياسي داخلي چنين رفتاري را در پيش گرفته است. لير تركيه در آخرين معاملات ديروز تا 1180 دلار پايين آمد. اين در حالي بود كه يورو و پوند همپاي دلار به سمت تثبيت قيمت روي 3820 تومان و 5265 تومان بودند. بر اساس آخرين معاملات در بازارهاي جهاني ارزش يورو نسبت به دلار بالا رفته و با توجه به تحولات منطقه يورو و فدرال رزرو فعلا روند كنوني تغييري نمي‌كند. از اين رو به نظر مي‌رسد روند صعودي طلا تا پايان هفته جاري تداوم داشته باشد. بر اساس نظرسنجي كيتكو نيوز پيش‌بيني فعالان و كارشناسان بازار طلا حكايت از تداوم روند صعودي طلا در روزهاي آينده دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون