• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3356 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۹ مهر

معرفي چند سايت و نرم ‌افزار بازاريابي

آرين ريحانه/ نرم‌افزار‌ها و سايت‌هايي كه با هدف پيوند دو گروه جويندگان كار و صاحبان كار ساخته شده‌اند، كم نيستند، در شرايطي كه نياز بازار از تخصص و حتي سليقه نسل چهارم به كلي فاصله گرفته و يافتن شغل مناسب براي جوانان اين نسل بسيار مشكل شده، اين نرم‌افزار‌ها با هدف تسهيل اين امر و آشنا كردن صاحبان كار با افراد متخصص و واجد شرايط، پا به ميدان گذاشتند و اين اواخر به محبوبيت خاصي نيز نزد اين دو گروه دست پيدا كرده‌اند. در ابتدا به معرفي وب‌سايت‌هايي كه مربوط به امر كاريابي هستند مي‌پردازيم.

 

LinkedIn. com

در ابتدا با سايت LinkedIn شروع مي‌كنيم كه تقريبا شروع‌كننده اين حركت و مبدع نرم‌افزار‌هاي مربوط به مشاغل است. اين سايت در اصل يك شبكه اجتماعي مشاغل است كه افراد مي‌توانند با توجه به تخصص و شغل خود در آن ثبت نام و خود را به ديگران معرفي كنند. اكثر تمركز اين وب‌سايت روي آشنا كردن افراد هم شغل و هم تخصص است. اگر از زاويه‌اي ديگر به اين سايت نگاه كنيم LinkedIn دقيقا نقش يك رزومه كامل را براي افراد حرفه‌اي بازي مي‌كند و افراد مي‌توانند از پروفايل خود به عنوان رزومه كاري براي معرفي خود به صاحبان مشاغل و افرادي كه در جست‌وجوي متخصص هستند، استفاده كنند. اين سايت با فراهم كردن امكانات وارد كردن تحصيلات خود، شغل‌ها و سابقه‌هاي كاري قبلي و شغل فعلي‌تان و همچنين عكس خود تقريبا تمام اطلاعات مورد نياز يك رزومه كاري را پوشش مي‌دهد. همچنين بخش اضافه كردن Title به افراد كمك مي‌كند تا بسيار مختصر به معرفي خود بپردازند كه در آشنايي افراد اهميت بسزايي دارد. اگر فردي حرفه‌اي در زمينه خود هستيد يا مي‌خواهيد قدم در راه حرفه‌اي شدن بگذاريد عضو شدن در اين سايت و به‌روز نگه داشتن آن اكيدا به شما توصيه مي‌شود!

 

IranTalent. com

اين سايت در سال 1382 با هدف ايجاد ارتباط مستقيم بين كارجويان و كارفرمايان راه‌اندازي شد و بزرگ‌ترين سايت استخدامي ايران است كه با فراهم كردن بستر كاملا حرفه‌اي براي شركت‌ها و كارفرمايان، به جذب نيرو توسط آنان كمك مي‌كند. ايران تلنت با ارايه يك بانك رزومه قوي، فرصت‌هاي كاري را به بهترين نحو به كارفرمايان و شركت‌هايي كه به نيرو نياز دارند مي‌رساند. به همين منظور نيز امكانات بسيار حرفه‌اي و مطابق با استاندارد‌هاي روز براي متقاضيان كار فراهم شده تا رزومه‌هاي حرفه‌اي خود را تشكيل دهند. اين امكانات براي كارجويان كاملا رايگان است. به گفته خود اين سايت بيش از نيم ميليون نفر از جامعه متخصصان و مديران در ايران تلنت عضو شده‌اند كه نشان‌دهنده استقبال خوب اين جامعه از ايران تلنت است.

 

Ponisha. ir

پونيشا را شايد نتوان يك سايت استخدامي يا چنين چيزي ناميد اما اين وب‌سايت كه نوعي بازار كار آنلاين است بستر بسيار خوبي براي كساني كه مي‌خواهند كارهاي نيمه‌وقت يا به صورت پروژه‌اي انجام دهند، است. سيستم كاري اين وب‌سايت به اين گونه است كه كارآفرينان و افرادي كه مي‌خواهند بخشي از كار خود را به فرد متخصص بسپارند، پروژه‌اي در اين سايت تعريف كرده و آن را در معرض ديد قرار مي‌دهند. متخصصان نيز پيشنهاد خود را براي انجام كار به پروژه تعريف شده ارايه مي‌دهند، سپس كارفرما با انتخاب بهترين پيشنهاد، پروژه را به فرد متخصص براي انجام كار تحويل مي‌دهد.

پونيشا يكي از بهترين بستر‌ها براي كارآفرينان و همچنين كساني كه كار‌هاي استارتاپي را شروع كردند و مي‌خواهند با كمترين هزينه كار خود را به سرانجام برسانند، است. از افتخارات پونيشا مي‌توان به كسب رتبه در پنجمين جشنواره ملي ارتباطات، هفتمين جشنواره وب، پنجمين جشنواره سراسري كارآفريني شريف و پيروزي در پنجمين جايزه ملي دستاورد‌هاي رايانه‌اي اشاره كرد.

 

Karyab. net

كارياب نيز يك وب‌سايت استخدامي است كه قابليت‌هاي ساخت رزومه را براي كارجويان فراهم مي‌كند. از نكات قابل توجه اين وب‌سايت دسته‌بندي متنوع آگهي‌هاي استخدامي است كه در جست‌وجو و يافتن آگهي‌هاي مدنظر كارجو را بسيار كمك مي‌كند.

 

jobiran. com

جابيران نيز يك وب‌سايت استخدامي است كه مانند ديگر وب‌سايت‌هاي اين زمينه امكان ثبت رزومه را براي افراد كارجو فراهم مي‌كند. همچنين امكان جست‌وجوي فرصت‌هاي شغلي مورد نظر را براي كارجويان فراهم مي‌سازد. در سمت مقابل نيز امكان جست‌وجوي كارجو براي كارفرمايان و همچنين ثبت فرصت‌هاي شغلي در وب‌سايت جابيران نيز وجود دارد.

حال به چند نرم‌افزار مفيد در اين زمينه مي‌پردازيم.

 

LinkedIn Job Search

اين برنامه همه ابزاري را كه براي پيدا كردن كار مدنظر خود احتياج داريد ارايه مي‌دهد. با اتصال نرم‌افزار به حساب كاربردي لينكدين خود مي‌توانيد از امكانات آن استفاده كنيد؛ امكاناتي كه جست‌وجوي كاملا سفارشي‌سازي شده متناسب با خواست و نياز شما را براي‌تان فراهم مي‌كند.

 

 Viadeo

با استفاده از Viadeo مي‌توانيد شبكه حرفه‌اي خود را گسترش داده و به بيش از 65 ميليون حرفه‌اي در سرتاسر دنيا متصل شويد. از ويژگي‌هاي اين نرم افزار مي‌توان به اطلاع از آخرين اتفاقات فضاي اينترنت، قابليت جست‌وجوي مردم، كمپاني‌ها و فرصت‌هاي شغلي و مرور فرصت‌هاي شغلي و داشتن آن در پروفايل خود اشاره كرد.

 

ايران كار

اين نرم‌افزار به صورت كاملا جامع به جمع‌آوري آگهي‌هاي استخدامي سازمان‌ها، شركت‌ها و ادارت دولتي يا خصوصي مي‌پردازد و به صورت روزانه حاوي جديدترين اطلاع‌رساني‌هاست. اين به آن معناست كه شما مي‌توانيد به راحتي به ليستي از آگهي‌هاي استخدامي در سرتاسر كشور دسترسي پيدا كنيد. بخش‌هايي همچون جست‌وجو در ليست آگهي‌ها، اشتراك در خبرنامه، افزودن آگهي به علاقه‌مندي‌ها، ارسال آگهي، افزودن به ساير ارتباطات جمعي از ابزاري هستند كه در اختيار شما قرار دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون