• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3368 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۳ مهر

سرخط خبرها

 

شمس لنگرودي بعد از حضور در سينما، اين‌بار روي صحنه تئاتر مي‌رود. احسان گرايلي 25 مهرماه و در تماشاخانه باران تهران نمايش «از اين عكس سال‌ها مي‌گذرد» را روي صحنه مي‌برد. «عكس‌خواني» گرايلي در واقع قرار است روايتي متفاوت از عكس‌هايي قديمي و خانوادگي را با بازي و اجراي شمس لنگرودي و بهاءالدين مرشدي به اجرا بگذارد. (ايسنا)

‌ آيين بزرگداشت هابيل علي‌اف، نوازنده برجسته جمهوري آذربايجان، شامگاه سه‌شنبه 21 مهرماه با حضور
كمانچه نوازان برجسته ايران و آذربايجان، سفير جمهوري آذربايجان در تهران، علي مرادخاني معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از اهالي موسيقي، در فرهنگسراي نياوران برگزار شد.

خانم جيوونا مِلندري، رييس موزه ماكسي و مائورو كونچاتوري، سفير جمهوري ايتاليا در تهران از نمايشگاه «ذهنيت ملموس» در موزه هنرهاي معاصر تهران بازديد كردند. دراين بازديد خانم مِلندري گفت: چنين نمايشي كه اكنون در موزه هنرهاي معاصر تهران شاهد هستيم، همسو با بزرگ‌ترين موزه‌هاي دنياست و كاملا مشخص است كه نحوه انتخاب آثار و چيدمان آنها كاملا هوشمندانه و هدفمند انتخاب شده است. وي همچنين متون و جملات انتخاب شده را در طول نمايشگاه، بسيار روشنگرانه و در راستاي درك اهداف نمايشگاه دانست. (مهر)

 

فيلم «ارغوان» جديدترين ساخته اميد بنكدار و كيوان علي‌محمدي، عصر دوشنبه 20 مهر، با حضور عوامل فيلم و جمعي از هنرمندان در مجتمع فرهنگي تجاري كوروش به اكران خصوصي درآمد.

‌ بهروز شعيبي پيش توليد «سيانور» به تهيه‌كنندگي سيد محمود رضوي را به زودي آغاز مي‌كند. «سيانور» هفتمين همكاري مشترك بهروز شعيبي با سيد محمود رضوي بعد از فيلم سينمايي «دهليز»، مجموعه تلويزيوني
«پرده نشين» و... است. فيلم جديد اين كارگردان يك عاشقانه پليسي است كه در دهه 50 مي‌گذرد. محور اصلي قصه «سيانور» زندگي عاشقانه يك زوج است كه در آن دوره زماني به تصوير كشيده مي‌شود.

‌ بهاءالدين خرمشاهي در همايش حافظ گفت: حافظ در شعرهايش تعدد مضمون و معنا دارد و حافظ انقلابي كه در غزل كرده همين بوده كه تعدد معنا را زياد كرده است. ما هيچ شاعري را پيش از حافظ نداريم كه مسائل غيرغزلي را وارد غزل كرده باشد، چه برسد به مدح كه فقط در قصيده وجود دارد، ولي حافظ آن را در غزل آورده است. پاكستاني‌ها اسم اين كار حافظ را پاشاني گذاشته‌اند كه از پاشيدن مي‌آيد. آربري هم در مقدمه كتاب 50 غزل اين نكته را آورده كه در غزل‌هاي حافظ انسجام وجود ندارد. اما به نظر من حافظ عمدي در اين كار نداشته است، بلكه ذهن او به صورت طبيعي پاشان مي‌نوشت.

 

‌ مراسم افتتاحيه تماشاخانه عمارت مسعوديه شب گذشته ۲۱ مهرماه با حضور هنرمندان تئاتر و سينما برگزار شد. همچنين در اين شب نخستين اجراي نمايش «جنايت و مكافات» به كارگرداني ايمان افشاريان نيز به صحنه رفت و در واقع تماشاخانه با اجراي اين اثر نمايشي و توسط اكبر زنجان‌پور افتتاح شد. اكبر زنجان‌پور، پريسا مقتدي، فرشيد مصدق، عليرضا شجاع نوري، مونا زندي، امير دلاوري، رضا ثروتي، هانا كامكار، امير آقايي، مسعود فروتن، مرتضي ميرمنتظمي، فرمان فتحعليان، جليل رسولي، نيكي مظفري و... از جمله مهمانان اين مراسم بودند.

فيلم سينمايي «چند متر مكعب عشق» به كارگرداني جمشيد محمودي براي رقابت جهت دريافت ۲ جايزه اصلي جشنواره «فيلم گنت»، به بلژيك مي‌رود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون