• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3395 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۶ آبان

خبر‌هاي اقتصادي

ورود ۱۰ هزار و ۵۰۰ قلم كالا به طرح فروش اعتباري‌|قائم مقام وزير صنعت از ورود ۱۰ هزار و۵۰۰ قلم كد كالا به سامانه اجراي طرح فروش كالاهاي با دوام ايراني با كارت اعتباري خبر داد. مجتبي خسروتاج اظهار داشت: شبكه بانكي، كارت‌هاي اعتباري خريد كالا را بر اساس اعتبارسنجي كه از اقشار مختلف مردم به عمل مي‌آورد، صادر خواهد كرد و در حال حاضر شبكه بانكي در حال تنظيم گروه‌هايي است كه در فاز اول از كارت اعتباري بهره‌مند خواهند شد. به گفته وي، كارت خريد كالاي ايراني توسط بانك‌هاي كشور براي عموم مردم كه درآمد مشخص و ثابتي دارند، صادر مي‌شود و دارنده آن مي‌تواند تا سقف تعيين شده كه متناسب با درآمد ماهيانه و حداكثر معادل 100 ميليون ريال است كالاهايي را كه فهرست آنها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعيين شده است، خريداري كند. در اين‌ راستا وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت سامانه‌اي را طراحي كرده است‌ كه همه توليدكنندگان كالاهاي مصرفي با دوام داخلي مي‌توانند در آن ثبت نام و نسبت به ارايه محصولات خود اقدام كنند.

 

حذف پيكان از چرخه حمل و نقل |معاون نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي و سوخت كشور اجراي طرح نوسازي ناوگان كشور را امري مهم ذكر و عنوان كرد با اجراي اين طرح خودروي پيكان از چرخه حمل و نقل حذف مي‌شود. وحيد سعادت گفت: در اين طرح خودروهاي 405 و سمند به عنوان خودروهاي جايگزين معرفي شدند و پيكان به صورت كامل از چرخه حمل و نقل حذف مي‌شود. وي با اشاره به اينكه نوسازي ناوگان به تنهايي نمي‌تواند مشكلاتي نظير پرداخت كرايه‌ها يا معضل ترافيك را حل كند، اهميت ساماندهي و هوشمندسازي تاكسي‌ها به عنوان راه‌حل مشكلات مطرح شده را يادآور شد وخاطرنشان كرد: تحقق اين موارد كمك شاياني به عملكرد مطلوب مديريت شهري و كسب رضايت شهروندان مي‌كند.

 

جاي خالي برندهاي پرمصرف لوازم خانگي در فهرست فروش اقساطي |رييس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي ضمن بيان اينكه سقف پرداخت وام خريد كالا متفاوت و براي بعضي افراد تا سقف شش ميليون تومان است، گفت: تاكنون حدود 30 كارخانه لوازم خانگي براي فروش محصولات خود در اين طرح ثبت‌نام كرده‌اند كه هنوز برندهاي معروف و پرمصرف در بين آنها به چشم نمي‌خورد. محمد طحان‌پور، با بيان اينكه حدود 80 درصد توليدات تلويزيون تا سايز 55 اينچ توليد داخل كشور است، اظهار كرد: برندهاي پرمصرف لوازم خانگي كه خارجي بوده ولي در داخل خط توليد دارند تا به امروز در فهرست طرح خريد با كارت اعتباري قرار نگرفته‌اند و اين در حالي است كه به عنوان كالاهاي خوب شناخته شده‌اند و به لحاظ كيفيت نيز رتبه بالايي دارند.

 

اعطاي جايزه تعالي منابع انساني | رييس انجمن مديريت منابع انساني ايران گفت: در مراسم اعطاي «جايزه تعالي منابع انساني» كه در مركز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار مي‌شود به 25 سازمان توليدي و خدماتي برتر كشور جوايزي اعطا مي‌شود. سيد مسعود همايونفر با اعلام اين خبر گفت: جايزه تعالي منابع انساني در سه سطح گواهينامه، تقديرنامه و نشان و بر اساس ارزيابي عملكرد حوزه منابع انساني سازمان‌هاي متقاضي، همه ساله به سازمان‌هاي برتر ايراني كه مطابق نظام نامه جايزه، حايز شرايط لازم هستند، اعطا مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون