• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3395 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۶ آبان

تشكل‌ها

گيلاس گـــران‌تــرين ميوه تابستان|گزارش مركز آمار نشان مي‌دهد كه گيلاس با متوسط قيمت 4800 تومان در كشور و با رشدي حدود 24 درصدي نسبت به تابستان سال گذشته گران‌ترين ميوه تابستان امسال بوده است. گزارش مركز آمار از وضعيت قيمت محصولات و هزينه خدمات كشاورزي طي تابستان حاكي از آن است كه هر كيلوگرم گيلاس در اين مدت حدود 4800 تومان به طور متوسط در كشور به فروش رفته كه اين محصول رشدي حدود 24 درصدي را نسبت به فصل مشابه سال قبل تجربه كرده است. پس از گيلاس گران‌ترين ميوه در تابستان امسال زردآلو بوده است كه هر كيلو از آن طي تابستان به طور متوسط بيش از 2800 تومان ارزش داشته و البته اين قيمت با كاهشي يك درصدي نسبت به سال گذشته تقريبا تغيير چنداني را تجربه نكرده است.

 

انجمن صنفي، مسوول تنظيم بازار شكر |دبير انجمن تصفيه‌كنندگان شكر خام گفت: تنظيم بازار قند و شكر براي دومين سال به انجمن صنفي صنايع قند و شكر واگذار شد. قاسم فلاحتي گفت: تنظيم بازار قند و شكر مطابق نامه شريعتمداري معاون اجرايي رييس‌جمهور و با اشاره به مصوبه جلسه كارگروه تنظيم بازار به انجمن صنفي صنايع قند و شكر واگذار شده است. سال گذشته هم تنظيم بازار قند و شكر با نظارت وزارت جهاد كشاورزي بر عهده انجمن صنفي صنايع قند و شكر بود و امسال اين موضوع دوباره تمديد شده است. با توجه به اينكه انجمن صنفي صنايع قند و شكر هم چغندر را از كشاورزان خريداري مي‌كنند و هم توليد شكر را به عهده دارند، تصميم تنظيم واگذاري شكر به اين انجمن به اين دليل اتخاذ شده است.

 

واكسيناسيون چهار ميليون راس دام سنگين |مديركل دفتر بهداشت و مديريت بيماري‌هاي دامي سازمان دامپزشكي گفت: در فاز دوم واكسيناسيون دام‌ها عليه تب برفكي چهار ميليون راس دام سنگين واكسينه مي‌شوند. داريوش جهان‌پيما با بيان اينكه عمليات اجرايي فاز دوم واكسيناسيون عليه تب برفكي در سراسر كشور از نيمه مهرماه آغاز شده است، اظهار داشت: چهار ميليون راس دام سنگين در فاز دوم اين واكسيناسيون عليه تب برفكي واكسينه خواهند شد، ضمن اينكه پيش از اين ۱۰ ميليون راس دام سبك عليه بيماري مذكور واكسينه شده بودند. وي درباره مدت زمان اجراي فاز دوم واكسيناسيون افزود: كل دوره اين عمليات ۴۵ روز است و اگر واكسن به ما برسد، كار را به موقع تمام خواهيم كرد.

 

سنـگـك،بــي‌كــيـف‍ـيـت شد|سرپرست‌پژوهشكده غلات گفت: در توليد نان سنگك، ميانگين كشوري درصد خاكستر در ماده خشك، كه بيانگر درصد سبوس‌گيري از گندم است، با استاندارد‌هاي تعريف شده مغايرت دارد و به اين معني است كه در توليد نان سنگك صرفا از آرد سنگك استفاده نمي‌شود. حيدر‌علي نصر اظهار كرد: اين مركز نسبت به بررسي آماري، انطباق با استانداردهاي مرتبط و تحليل نتايج آزمايشات كنترل كيفي انجام شده توسط شركت‌هاي غله و خدمات بازرگاني استان‌ها، اقدام كرده و نتايج حاصله را در قالب «گزارش فصلي سنجش كيفيت آرد» به صورت مستمر ارايه مي‌دهد. در اين بررسي‌ها اگر مواردي مغاير با استاندارد ديده شود، مراتب به مراجع ذي‌ربط از جمله: دانشگاه علوم پزشكي و اداره كل استاندارد در هر استان منعكس و موضوع در كارگروه پايش كيفيت آرد و نان استان مورد پيگيري قرار مي‌گيرد.

 

فروش بليت اربعين با نرخ مصوب‌|معاون بازرگاني ايران‌اير با بيان اينكه «هما» همه صندلي‌هاي پرواز عتبات خود را به نرخ مصوب به هيات‌هاي مذهبي عرضه كرد، گفت: مسافران در صورت تهيه بليت هما بالاتر از نرخ مصوب جهت دريافت ما‌به‌التفاوت مبلغ پرداختي خود به واحد نظارت ايران‌اير مراجعه كنند. محمدرضا خوشنويسان اظهار كرد: با توجه به فرارسيدن اربعين و درخواست هيات‌هاي مذهبي براي حضور در كربلاي معلي تاكنون 6000 صندلي با نرخ مصوب مسير نجف 9 ميليون ريال و مسير بغداد 8 ميليون و 500 هزار ريال بدين منظور عرضه شده است. وي با تاكيد بر اينكه نرخ بليت‌هاي ارايه شده مطابق نرخ مصوب سازمان هواپيمايي كشوري است، افزود: مسافران در صورت تهيه بليت هما بالاتر از نرخ مصوب با در دست داشتن فيش واريزي جهت دريافت مابه‌التفاوت مبلغ پرداختي خود به واحد نظارت و بازرسي «هما» مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون