• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3431 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۴ دي

زير ذره‌بين اقتصاد

معرفي فرصت‌هاي همكاري با ايران| اجلاس بين‌المللي جهان و فرصت‌هاي همكاري با ايران با رويكرد همكاري‌هاي اقتصادي، مالي و بانكي، بازرگاني و صنعتي بهمن ماه امسال برگزار مي‌شود. اجلاس بين‌المللي جهان و فرصت‌هاي همكاري با ايران (IOB) با رويكرد همكاري‌هاي اقتصادي، مالي و بانكي، بازرگاني، صنعتي، گردشگري، عمراني و معدني با حضور سفرا، رايزنان بازرگاني و نمايندگان اقتصادي كشورهاي جهان در ايران برگزار مي‌شود. هم‌اكنون فرصت ورود سرمايه‌گذاران خارجي به كشور است، اما تحقق اين امر در گرو سياست‌هاي داخلي اقتصادي كشور و نوع نگاه مديريتي به بخش خصوصي است؛ اين در حالي است كه همكاري با كشورهاي اروپايي كه اقتصادهاي بزرگ دنيا را يدك مي‌كشند، مي‌تواند باعث استفاده از فناوري‌هاي پيشرفته و برتر آنها به ايران شود. فرصت كنوني فرصتي تاريخي براي توليدكنندگان ايراني است تا با استفاده از ظرفيت‌هاي موجود كه در سايه تعامل اقتصاد دنيا به دست خواهد آمد، به بهبود كيفيت توليد، خريد مواد اوليه، نوسازي و بهسازي خطوط توليد بپردازند. برهمين اساس اجلاس بين‌المللي جهان و فرصت‌هاي همكاري با ايران هشتم و نهم بهمن ماه قرار است در تهران برگزار شود كه فرصت مناسبي براي شناساندن فرصت‌هاي تجاري و صنعتي ايران براي سرمايه‌گذاران خارجي است.  

بدنه دولت براي خروج از ركود لخت است| عضو فراكسيون ضد ركود مجلس با بيان اينكه بدنه دولت براي خروج از ركود لخت بوده و نگاهش به رفع تحريم است، گفت: عدم اجراي رفع موانع توليد ركود را تشديد كرده است. جعفر قادري، ‌با اشاره به ركود حاكم بر اقتصاد و جامعه در مورد علل اين موضوع اظهار داشت: اقتصاد دولتي، وابستگي به نفت و ميعانات نفت و گاز، ساختارهاي مساله‌دار، تحريم‌ها، خشكسالي و سياست‌هاي انقباضي دولت از جمله مباحثي است كه به عميق شدن ركود دامن زده است. وي با بيان اينكه راه‌حل خروج از بحران ركود كاملا مشخص است، تصريح كرد: براي كوچك‌سازي دولت و فعاليت‌هاي آن بايد به سمت واگذاري امور و مردمي شدن اقتصاد برويم. منابع حاصل از نفت و گاز مي‌تواند به سمت صندوق توسعه ملي رفته و از آنجا براي طرح‌ها و برنامه‌هاي اقتصادي از طريق تسهيلات استفاده شود.

 احتمال واگذاري مجدد سرخابي‌ها | رييس سازمان خصوصي‌سازي از امكان اصلاح مصوبه هيات دولت در خصوص واگذاري سرخابي‌ها خبر داد و گفت: مقدماتي فراهم شده است كه اگر هيات دولت اراده كند، مصوبه تبديل باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس به باشگاه‌هاي فرهنگي اصلاح مي‌شود كه در صورت اصلاح مصوبه، مزايده اين دو باشگاه را ادامه خواهيم داد. مير علي اشرف عبدالله پوري حسيني، از احتمال واگذاري مجدد سرخابي‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر مصوبه هيات دولت در خصوص خارج شدن سرخابي‌ها از ليست واگذاري پايدار است و ما مجوز واگذاري سرخابي‌ها را نداريم اما امكان اصلاح اين مصوبه چندان دور از انتظار نيست.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون