• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3831 -
  • ۱۳۹۶ جمعه ۲۶ خرداد

رييس‌جمهور از قدرت‌نمايي تيم‌ملي فوتبال تقدير كرد

فرمان صعود به دور دوم جام‌جهاني

در پي راهيابي تيم ملي فوتبال كشورمان به مسابقات جام جهاني 2018 روسيه، حسن روحاني رييس‌جمهوري ايران با بازيكنان، سرمربي و اعضاي كادر فني اين تيم ديدار كرد. در اين ديدار مسعود سلطاني‌فر، وزير ورزش و جوانان، مهدي تاج رييس فدراسيون فوتبال، محمد نهاونديان رييس دفتر رييس‌جمهور نيز حضور داشتند. حجت‌الاسلام‌والمسلمين حسن روحاني، رييس‌جمهور در اين ديدار گفت: جوانان سرافراز ايران عزيز در تيم ملي فوتبال توانستند با حضور قدرتمندانه در مسابقات و صعود مقتدرانه خود به جام جهاني روسيه هيجان، غرور و شادي را براي ملت ايران بيافرينند.
رييس‌جمهور بازيكنان تيم ملي را قهرمانان محبوب ملت ايران عنوان كرد و گفت: امروز جداي از مسووليتي كه در زمينه ورزش قهرماني در راستاي كسب پيروزي برعهده شما است، عهده‌دار مسووليت اخلاقي سنگيني نيز در جامعه هستيد.
روحاني با بيان اينكه ملت ايران همواره در طول ساليان متمادي فوتبال‌دوست بوده‌اند، گل نخوردن تيم ملي براي هزار دقيقه، صعود قطعي و زودهنگام پيش از پايان رقابت‌هاي گروهي به جام جهاني و براي دو دوره متوالي را از ركوردهاي تيم ملي فوتبال كشورمان در سال‌هاي اخير دانست و گفت: مطمئنا تيم ملي مي‌تواند باز هم در جام جهاني با صعود از مرحله گروهي ركورد جديدي را به نام خود ثبت كند كه بايد خود را براي اين ثبت تاريخي آماده كنيم و اين براي تيم بزرگي كه در قاره آسيا حرف اول را مي‌زند، شدني است. امروز فوتبال به ورزش عمومي تبديل شده و همه مردم اعم از زن و مرد و دختر و پسر به اين ورزش علاقه دارند. هيجاني كه هنگام مسابقه فوتبال در ميان مردم وجود دارد، نشان مي‌دهد كه نگاه مردم به تصميم و حركت دقيق بازيكنان است و شما نقش مهمي در شادي و نشاط ملت ايران ايفا مي‌كنيد. رييس‌جمهور تقارن صعود تيم ملي به جام جهاني برزيل در سال 92 پس از انتخابات رياست‌جمهوري و نيز صعود به جام جهاني روسيه پس از انتخابات ارديبهشت 96 را زيبا و جالب توجه دانست و گفت: ملت ايران همان طور كه پس از انتخابات ارديبهشت‌ماه به خيابان‌ها آمده و خوشحالي كردند، هنگام پيروزي فوتباليست‌هاي كشور نيز شاد بودند. روحاني كسب پيروزي در ورزش‌هاي قهرماني به ويژه فوتبال را نمود انسجام ملي در سطح جهان دانست و گفت: افتخار در مسابقه فوتبال در كلمه ايران متجلي مي‌شود و زمان پيروزي همه گروه‌ها، قوميت‌ها با هم متحد هستند و اينجاست كه تبلور وحدت و انسجام ملي نمايان شده و مردم به ايراني بودن خود افتخار مي‌كنند. رييس‌جمهور با بيان اينكه موفقيت‌هاي ما همواره حاصل تلاش و فداكاري‌هاي جوانان كشور بوده است، گفت: ما به خوبي مي‌دانيم كه اين افتخاري كه در مسابقات مقدماتي جام جهاني حاصل شده، نتيجه روزها، ماه‌ها و سال‌ها زحمت، تلاش و تمرين است. روحاني با بيان اينكه ملت ايران در طول تاريخ سختي‌ها و زحمات فراواني را براي كشور تحمل كرده و استحقاق شادي و شاد بودن را دارند، گفت: بايد تمام تلاش خود را براي شاد كردن ملت ايران به‌كار بگيريم چرا كه اين ملت موجب رسيدن به استقلال و آزادي شدند و حق بزرگي بر گردن ما دارند و كوچك‌ترين كار اين است كه لبخند را به لب‌هاي آنها بياوريم تا آنها نيز به ايراني بودن خود افتخار كنند.
رييس‌جمهور با بيان اينكه غيرت ايراني در ميادين مسابقه از بازيكنان تيم ملي ديده مي‌شود و همه ملت ايران در آن لحظه دعاگوي شما هستند، خاطرنشان كرد: بازيكنان و اعضاي تيم ملي در رقابت‌هاي جام جهاني سفيران قدرت نرم ايران هستند؛ چرا كه در آن ميدان حركات و رفتار بازيكنان تيم ملي ايران در پيشگاه و نگاه مردم جهان قرار دارد و زماني كه موفقيت در ورزش توأم با اخلاق اسلامي و ايراني مي‌شود، افتخارش دو چندان است. روحاني با بيان اينكه به عنوان نماينده ملت ايران از طرف 80 ميليون ايراني اين پيروزي را به همه شما تبريك مي‌گويم، گفت: دولت با همه توان موظف به حمايت از تيم ملي براي كسب موفقيت‌هاي بيشتر است. رييس‌جمهور همچنين از تلاش‌ها و خدمات سرمربي پرتغالي تيم ملي ايران در مسير دستيابي به اين موفقيت بزرگ تقدير كرد و گفت: همكاري مربي خارجي با بازيكنان ايراني يكي از مظاهر كوچك تعامل با دنيا است و نشان مي‌دهد كه زماني كه با نخبگان دنيا به درستي تعامل كنيم مي‌توانيم افتخارات بيشتري بيافرينيم.
سلطاني‌فر: تيم ملي يكي از بهترين‌هاي تاريخ است
در اين ديدار مسعود سلطاني‌فر وزير ورزش و جوانان با اشاره به تلاش‌هاي بازيكنان، مربيان و اعضاي كادر فني تيم ملي فوتبال كشورمان در راه رسيدن به جام جهاني روسيه، گفت: تيم ملي كنوني فوتبال ايران يكي از بهترين و آماده‌ترين تيم‌هاي تاريخ فوتبال كشور است كه در بازي‌هاي مقدماتي جام جهاني روسيه، توانسته بيش از هزار دقيقه از دروازه خود محافظت كرده و گل دريافت نكند. سلطاني‌فر با بيان اينكه برنامه‌ريزي و حمايت‌هاي خوبي از تيم ملي فوتبال و كادر فني از سوي دولت و فدراسيون فوتبال كشور صورت گرفته، خاطرنشان كرد: نقشه راه مشخص و مدوني براي فراهم كردن نيازها و امكانات مورد نياز تيم ملي ايران در مسير حضور در جام جهاني روسيه تهيه شده تا به واسطه آن شاهد درخشش فوتباليست‌هاي كشورمان در اين مسابقات باشيم.
كي‌روش: من عضوي از اين خانواده ام
همچنين كارلوس كي‌روش، سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان نيز ضمن ابراز خرسندي از ديدار با دكتر روحاني و با بيان اينكه «پسران ايران در تيم ملي فوتبال به خاطر مردم ايران بار ديگر افتخار راهيابي به جام جهاني آن هم درست بعد از پيروزي جنابعالي در انتخابات رياست‌جمهوري را كسب كردند و من به عنوان عضوي از اين خانواده در كنار آنها بودم»، گفت: عشق و شور مردم به فوتبال و وجود استعدادهاي فراوان در اين كشور، استحقاق حمايت‌هاي بيشتر را دارد چرا كه اگر اين استعدادها را با تعهد ايراني در هم‌آميزيم مي‌توانيم فوتبال ايران را به جايگاه‌هاي بالاتر در سطح جهاني برسانيم.
درخواست شجاعي براي حضور زنان در ورزشگاه
مسعود شجاعي نيز در اين ديدار، حمايت‌هاي دولت و رييس‌جمهور را مايه دلگرمي بازيكنان در مسير كسب موفقيت دانست و خواستار توجه بيشتر مسوولان و رفع كمبودها و مشكلات موجود براي به دست آوردن پيروزي‌ها و موفقيت‌هاي بالاتر شد. گفته مي‌شود كاپيتان تيم ملي از روحاني درخواست كرده است تا مقدمات حضور زنان در ورزشگاه را فراهم كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون