• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3186 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲ اسفند

فرانسه مظنون حمله به بروكسل را به بلژيك تحويل داد

فرانسه دومين مظنون حمله به موزه‌اي در بروكسل را تحويل دولت بلژيك داد. مقامات قضايي بلژيك اعلام كرده‌اند ناصر بندرر همدست احتمالي مهدي نموش عامل حمله تروريستي 9 ماه پيش به موزه يهودي بروكسل را از فرانسه تحويل گرفته‌اند. اگرچه بندرر همدستي با عامل ترور در بروكسل را تا به حال رد كرده است، اما مقامات بلژيك مدعي‌اند اسناد كافي براي اثبات اتهام وي را در اختيار دارند. بندرر، ۲۶ ساله و اهل شهر مارسي كه هفته پيش به بلژيك استرداد شده، در ۹ دسامبر ۲۰۱۴ در منطقه بوش- دو- رون بازداشت شده بود. به گفته مقامات قضايي فرانسه، بندرر هنگام بازداشت اسلحه در اختيار داشت.
گفتني است كه بندرر با مهدي نموش عامل اصلي حمله در اواسط سال ۲۰۰۸ تا پايان ۲۰۱۰ در زنداني فرانسوي هم‌سلول بوده‌اند. مقامات فرانسوي و بلژيكي احتمال مي‌دهند وي نيز مانند نموش در دوران حبس افكار افراطي پيدا كرده است.
گفتني است مهدي نموش عامل اقدام تروريستي ۳۰ مه ۲۰۱۴ شش روز پس از حمله به موزه يهودي بروكسل كه چهار كشته بر جاي گذاشت، هنگام پياده شدن از اتوبوسي كه از پايتخت بلژيك مي‌آمد، دستگير شد. او هنگام بازداشت يك رولور و يك كلاشينكف در اختيار داشت و اواخر ژوئيه ۲۰۱۴ براي پاسخگويي به اتهاماتش به بلژيك تحويل داده شد.
نموش متهم شده است كه به داعش پيوسته و در صف اين گروه در سوريه جنگيده است. وي پس از دستگيري در فرانسه به بلژيك تحويل داده شد و در اين كشور زنداني است. به گفته دادستاني فرانسه، در ويدئويي كه از اين مرد به دست آمده سلاح‌هايي كه احتمالا او از آن استفاده كرده نيز ديده مي‌شود و مسووليت اين حمله را پذيرفته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون