• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4465 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۶ شهريور

با شكست سه فرنگي‌كار باقي‌مانده ايران

در حسرت فينال مانديم

 سامان سعادت

مسابقات كشتي فرنگي قهرماني جهان از صبح ديروز در سه وزن باقي‌مانده 60، 77 و 130 كيلوگرم پيگيري شد و نمايندگان كشورمان به مصاف رقبا رفتند. همچنين حامد تاب در 67 و محمدهادي ساروي در 97 در شانس مجدد روي تشك رفتند كه البته هر دو حذف شدند. ساروي با باخت 7 بر 5 مقابل كشتي‌گير ترك از كسب مدال باز ماند و حامد تاب كه در مبارزه اولش مقابل حريف كوبايي 9 بر صفر باخته بود و راهي شانس مجدد شده بود، در اولين مبارزه در گروه بازنده‌ها نيز به ميهاي ميهوت از روماني 5 بر 3 باخت و حذف شد. ميهوت نيز در دور بعد 9 بر يك به استابلر از آلمان باخت و كنار رفت. به اين ترتيب تاب يكي از ضعيف‌ترين كشتي‌گيران ايران در مسابقات جهاني لقب گرفت.

اما در 60 كيلوگرم عليرضا نجاتي ابتدا در دور نخست با نتيجه 9 بر 7 كريم كامل از تركيه را شكست داد. نجاتي در مبارزه دوم هايتم محمود از مصر را 3 بر يك برد و راهي يك‌شانزدهم شد. در اين مرحله كشتي‌گير كشورمان كي سئونگ هاك از كره‌‌جنوبي را 7 بر صفر شكست داد و خودش را به جمع 8 نفر پاياني رساند. در يك‌چهارم نجاتي، ايو آنجلوف از بلغارستان و قهرمان 2013 جهان را 3 بر يك برد و راهي نيمه‌نهايي شد. در اين مرحله كشتي‌گير كشورمان مقابل كنيچيرو فومينا از ژاپن، برنده طلاي 2017 پاريس قرار گرفت و به راحتي با نتيجه 10 بر يك مغلوب شد. نجاتي با اين باخت امروز بايد براي كسب مدال برنز با كشتي‌گيري از كشور ميزبان روبه‌رو شود.

در 77 محمدعلي گرايي يكي از بزرگ‌ترين حسرت‌هاي تيم ملي را رقم زد. اين كشتي‌گير در دور نخست كيم هيون وو از كره‌جنوبي، برنده مدال طلاي المپيك لندن و قهرماني جهان در بوداپست را با امتياز كامل 8 بر صفر شكست داد. گرايي در مبارزه دوم الوين مورساليف از آذربايجان، نفر سوم قهرماني جهان در سال‌هاي 2013 و 2017 را با حساب 7 هيچ شكست داد. گرايي با دو مبارزه اول نشان داد عزمي جدي براي رسيدن به فينال و مدال طلاي مسابقات دارد اما اين كشتي‌گير در يك‌چهارم با باختي عجيب به حريفي گمنام از كشور سوئد به جدول بازنده‌ها رفت. گرايي در يك‌چهارم مقابل الكس كسيديس 3 امتياز را به خاطر خارج شدن از تشك هنگامي كه در خاك حريف قرار گرفته بود و اعتراض، از دست داد. يك‌بار خاك شد و يك‌بار هم هنگامي كه مي‌خواست حريف را به پل بزند با بدل كسيديس مواجه شد و در كمال تعجب 9 بر يك باخت. البته باتوجه به صعود اين كشتي‌گير سوئدي بعد از پيروزي مقابل حريفي از ارمنستان، گرايي اين شانس را دارد كه امروز براي كسب مدال برنز بجنگد.

در 130 كيلوگرم امير قاسمي منجزي در مبارزه نخست با نتيجه 3 بر يك استپان ديويد از چك را برد. منجزي در دور دوم با نمايشي عالي سرگئي سمنوف از روسيه، برنده برنز المپيك ريو و طلاي جهاني بوداپست را 6 بر 4 شكست داد. مومينجن عبدالله‌يف، كشتي‌گير ازبك و برنده طلاي بازي‌هاي آسيايي جاكارتا سومين كشتي‌گيري بود كه مقابل سنگين‌وزن كشورمان بازنده شد. منجزي اين حريف را 3 بر يك شكست داد و به نيمه نهايي و رقابت با اسكار پينو از كوبا رسيد. منجزي در رقابت با حريف قلدر كوبايي به وضوح از لحاظ بدني ضعيف‌تر بود و نتوانست حريف را تحت فشار قرار دهد. منجزي اين مبارزه را با نتيجه 6 بر 2 واگذار كرد تا امروز براي بردن مدال برنز ادواردو پاپ از آلمان روبه‌رو شود.

به اين ترتيب در پايان روز سوم مسابقات كشتي فرنگي قهرماني جهان در نورسلطان قزاقستان تيم ايران بدون راهيابي به مسابقه فينال در اوزان دهگانه به كار خودش پايان داد. تيم ايران در حال حاضر تنها 3 شانس كسب مدال برنز دارد كه مي‌توانند به تك‌مدال برنز عبدولي اضافه شوند. رقابت‌هاي كشتي فرنگي با معرفي نفرات برتر
3 وزن باقي‌مانده امروز به پايان مي‌رسد. همچنين از امروز صبح رقابت‌هاي كشتي آزاد زنان با وزن‌كشي اوزان 50، 53، 55 و 72 كيلوگرم آغاز مي‌شود. رقابت‌هاي كشتي آزاد مردان نيز پنجشنبه با قرعه‌كشي اوزان 70، 74، 92 و 120 كيلوگرم رسما آغاز مي‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون