• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4578 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۵ بهمن

رهبري در ديدار اعضاي شوراي عالي حوزه‌هاي علميه:

صيانت از شور انقلابي طلاب جوان يك ضرورت است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح دوشنبه در ديدار اعضاي شوراي عالي حوزه‌هاي علميه بر برنامه‌ريزي براي شناسايي و به‌كارگيري استعدادهاي برتر فكري از ميان طلاب جوان تأكيد كردند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار نقش شوراي عالي حوزه‌هاي علميه در سياستگذاري براي تربيت معلمان و مربيان ديني در جامعه را بسيار مهم و حياتي دانستند و با قدرداني از زحمات اعضاي اين شورا و مديريت حوزه افزودند: حد و مرز وظايف شوراي عالي و مديريت حوزه يعني تفاوت بين سياستگذاري و اجرا بايد هر چه مشخص‌تر باشد تا بازده كار چند برابر شود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي هدف از انقلاب اسلامي و جان‌فشاني و فداكاري‌هاي امام بزرگوار در به ثمر رساندن اين نهضت را تحقق حاكميت و شريعت اسلامي خواندند و گفتند: دشمن براي شناسايي نقاط موثر انقلاب و ضربه زدن به مباني اساسي آن برنامه دارد و از جمله مقاصد آنها حوزه‌هاي علميه است. صيانت از شور انقلابي و طلاب جوان با توجه به آنچه امام راحل در اواخر حيات مبارك‌شان بيان فرمودند (منشور روحانيت) يك ضرورت است.

ايشان با تأكيد بر شناسايي استعدادها و ظرفيت‌هاي پنهان فكري در طلاب جوان افزودند: در بخش‌هاي گوناگون كشور، بعضا كارهاي بزرگ و ابتكارات شگفت‌انگيزي به دست جوانان انجام مي‌شود و در بخش حوزه و طلبگي نيز يقينا چنين استعدادهايي وجود دارند كه بايد شناسايي و در حلقه‌هاي فكري به‌كار گرفته شوند و از آنها مسووليت خواسته شود.

رهبر انقلاب اسلامي همچنين با برشمردن نمونه‌هايي از حضور علماي بزرگ و تراز اول سابق در شهرهاي مختلف كشور، افزودند: مقوله هجرت طلاب به شهرها براي رونق دادن به امور ديني و تربيتي آن مناطق كار بسيار خوب و لازمي است و بايد به‌گونه‌اي برنامه‌ريزي شود كه شهرهاي مختلف از حضور عالمان دين خالي نشود. در اين ديدار حجت‌الاسلام حسيني‌بوشهري، دبير شوراي عالي حوزه‌هاي علميه و حجت‌الاسلام اعرافي، مدير حوزه‌هاي علميه نيز گزارشي از فعاليت‌هاي چهارساله شوراي عالي و مديريت حوزه‌هاي علميه بيان كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون