• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3489 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۵ اسفند

تشكل‌ها

خودروهاي بي‌كيفيت سال آينده سه درصد ارزان مي‌شود| رييس شوراي رقابت از كاهش سه درصدي قيمت خودروهاي بي‌كيفيت در سال ۹۵ خبر داد. رضا شيوا با اشاره به اينكه سه فاكتور تورم‌بخشي، كيفيت و بهره‌وري در دستورالعمل قيمت‌گذاري خودرو مورد بررسي قرار مي‌گيرد، اظهار داشت: مطابق اين سه فاكتور در مورد افزايش قيمت‌ محصولات در سال آينده تصميم‌گيري خواهد شد. وي با بيان اينكه ملاك اين ارزيابي‌ها عملكرد شركت‌ها در سال گذشته است، افزود: در دستورالعمل قيمت‌گذاري خودرو جريمه و پاداش سه درصدي براي شركت‌هاي خودروسازي در نظر گرفته شده است. بر همين اساس در سال آينده اگر شركت‌ها خودروي بي‌كيفيتي را توليد كرده باشند بايد تا سه درصد قيمت آن محصولات را كاهش دهند.

شيريني امسال گران نمي‌شود| رييس اتحاديه شيريني‌فروشان تهران گفت: قيمت انواع شيريني امسال گران نمي‌شود و بازرسان در ايام عيد بر كيفيت توليد قنادي‌هاي پايتخت نظارت دارند. علي بهره‌مند در مورد آخرين وضعيت قيمت انواع شيريني در بازار شب عيد، گفت: از آنجايي كه طبق آخرين مصوبه اتحاديه در سال 93، قيمت شيريني 15 درصد افزايش يافته است كه اين افزايش قيمت از سال 94 اعمال شده است، بنابراين براي شب عيد افزايش قيمت شيريني نداده‌ايم. وي با اشاره به مصوبه اتحاديه براي پنج قلم شيريني پر مصرف در سطح قنادي‌هاي پايتخت، گفت: هر كيلو شيريني ‌‌تر درجه يك 15 هزار تومان، شيريني خشك پاپيون و زبان و شيريني برنجي هر كيلو 12 هزار و 500 تومان و كيك يزدي كيلويي 9 هزار تومان قيمت‌گذاري شده است. رييس اتحاديه شيريني‌فروشان تهران در پاسخ به اينكه چرا برخي قنادي‌ها شيريني ‌تر را تا كيلويي 20 هزار تومان مي‌فروشند، گفت: بسته به مواد اوليه كه هر قنادي استفاده مي‌كند، ممكن است قيمت افزايش يابد، اما در هر صورت بازرسان با قيمت‌هاي بيش از حد معمول برخورد مي‌كنند.

حكمراني ركود در بازار خودرو| روزهاي سخت بازار خودرو در سال ۹۴ رو به پايان است. ركود همچنان در بازار حكمران است و لجبازي خريداران گويا قرار است به سال ۹۵ برسد. همه‌چيز مهياي آن است كه ركود بازار خودرو پابرجا باقي بماند. يك هفته بيشتر به پايان روزهاي سرد زمستاني باقي نمانده است. بازارها هر يك به تناسب، از رونق خاصي برخوردار هستند. خريد و فروش‌ها در بازار به اوج رسيده است و بسياري از صنوف، روزهاي نسبتا پررونق يا حداقل مناسب‌تري نسبت به قبل را مي‌گذرانند. حتي بازارهايي كه فعالان‌شان تا پيش از اين، از نخريدن كالاهاي‌شان از سوي مردم نالان بودند، چند هفته‌اي هست كه راضي‌تر از قبل به نظر مي‌رسند. اما همه بازارها اين طور نيستند. بازار خودرو همچنان سوت و كور است و رونقي در آن به چشم نمي‌خورد.

مبادلات اقتصادي ايران و گرجستان بايد چهار برابر شود| وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي گفت: امكان رشد چهاربرابري حجم مبادلات بين ايران و گرجستان وجود دارد. علي ربيعي در ديدار معاون منطقه‌اي وزارت امور خارجه گرجستان با اعلام اينكه امكان رشد چهاربرابري حجم مبادلات اقتصادي ميان ايران و گرجستان وجود دارد، گفت: ايران و گرجستان پيشينه مشترك فرهنگي دارند كه مي‌توانند روابط اقتصادي خود را در حوزه‌هاي گوناگون افزايش دهند. با برگزاري كميسيون مشترك ميان دو كشور مي‌توان زمينه‌هاي همكاري دو كشور را گسترش داد. ربيعي همچنين درباره ساخت سه كارخانه سراميك، داروسازي و سيمان از سوي ايران در گرجستان گفت: جمهوري اسلامي ايران براي سرعت بخشيدن به اجراي قراردادهاي تاسيس سه كارخانه آمادگي لازم را دارد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون