• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3620 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۷ شهريور

رهبر انقلاب در جلسه درس خارج فقه :

روحانیون با شناخت فضای مجازی مفاهیم اسلامی را تبیین کنند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز (سه‌شنبه) در ابتداي جلسه درس خارج فقه در سال تحصيلي جديد حوزه‌هاي علميه، با اشاره به وجود برنامه‌هاي گسترده براي انحراف ذهن و دل مردم و جوانان از اصل دين، نخستين و مهم‌ترين وظيفه روحانيون را «مقابله با نقشه دين‌زدايي و عفت‌زدايي» خواندند و تاكيد كردند: حوزه‌هاي علميه و روحانيون بايد با شناخت فضاي مجازي و استفاده از فرصت‌هاي آن، معارف و مفاهيم اسلامي را تبيين كنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اهميت «وظيفه‌شناسي» و «موقعيت‌شناسي» در كار تبليغ و بيان مسائل ديني خاطرنشان كردند: اگر وظيفه به‌درستي شناخته نشود، علم، تقوا و حتي شجاعت نيز اثر مثبت و مورد انتظاري نخواهد داشت.
رهبر انقلاب اسلامي، «بصيرت» را به معناي شناخت نيازها و واقعيات جامعه خواندند و افزودند: «بصيرت» يعني بدانيم جوانِ امروز چه نيازهايي دارد و بر لوح دل آماده و مشتاق او، چه چيزي نقش بسته يا بايد نقش ببندد.
ايشان با اشاره به هزينه‌هاي گزاف و برنامه‌ريزي‌هاي فراوان عليه ايمان و اعتقادات مردم گفتند: دشمن از طريق توليد و ترويج شبهات و همچنين توليد محتواي ضد عفت و حيا، به‌دنبال انحراف جوانان مومن و سالم از اصل دين و دريدن پرده‌هاي حيا است و امروز اين كار در بستر فضاي مجازي انجام مي‌شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، مقابله با اين نقشه را نخستين و مهم‌ترين وظيفه روحانيت خواندند و خاطرنشان كردند: حوزه‌هاي علميه و دانايان مذهب بايد قابليت مواجه شدن با لشكر عظيم دشمن را در خود ايجاد كنند.
ايشان با اظهار تاسف از ناآشنايي برخي مبلغان ديني با ابزارهاي جديد رايانه‌اي و همچنين عدم درك درست از اهميت مساله فضاي مجازي در برخي مسوولان، افزودند: فضاي مجازي، به صورت توامان داراي منافع و مضرات بي‌شماري است كه بايد با استفاده از فرصت‌هاي آن، مفاهيم اسلامي را در سطح گسترده ترويج كرد و در همين خصوص، شوراي عالي فضاي مجازي با هدف تمركز در فكر، تصميم و اقدام تشكيل شد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، شناسايي شبهات روز و پاسخ به آنها را از جمله كارهاي مهم حوزه‌هاي علميه برشمردند و افزودند: اين كار هيچ منافاتي با فقاهت ندارد، زيرا فقه، منحصر به احكام عملي نيست، بلكه «فقه‌الله الاكبر» در واقع همان معارف اسلامي است و بايد براي پاسخ به شبهات ديني نيز همانند كاوش‌هاي دقيق و پردامنه فقهي، اقدام و عمل كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون