• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3720 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۶ دي

فاطمه طباطبايي همسر مرحوم احمد خميني:

مثل هاشمی ديگر نداریم

گروه سياسي| خوبي‌هاي آيت‌الله نقل زبان خيلي‌هاست. از نزديكان او گرفته تا كساني‌كه در عالم سياست اندك فاصله‌‌اي را با آيت‌الله تجربه كرده‌اند، همه از نيكي‌هاي او گفته و خاطراتي از مجاهدت‌هايش نقل مي‌كنند. عروس حضرت امام(ره) يكي از افرادي است كه در روايت از نخستين ملاقات تا آخرين ديدار خود، تماما از خوبي‌هاي آيت‌الله مي‌گويد و در اين ميان اظهاراتي را هم از سوي مرحوم حاج احمد آقا نقل مي‌كند.
از آبرويش براي انقلاب به راحتي مي‌گذشت
همسر مرحوم حاج سيداحمد خميني گفت: با توجه به اينكه انقلاب فراز و نشيب‌هاي فراواني دارد و با مشكلات فراواني روبه‌رو است اميدواريم خداوند كمك كند و اين مشكلات حل شود و راه باز شود. فاطمه طباطبايي در گفت‌وگو با جماران درباره ويژگي‌هاي مرحوم آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني گفت: ايشان حتي از آبروي‌شان براي انقلاب به راحتي مي‌گذشتند؛ خيلي‌ها از جان و مال‌شان مي‌گذرند ولي ويژگي آقاي هاشمي اين بود كه خيلي از آبرويش راحت براي انقلاب مي‌گذشت. وي درباره نخستين ديداري كه با مرحوم آيت‌الله هاشمي داشتند، اشاره كرد و گفت: نخستين باري كه آقاي هاشمي را ديدم در زندان بود كه عقد فائزه و فاطمه خانم در همان زندان خوانده شد. من در آن مراسم حضور داشتم به دليل اينكه حجت‌الاسلام لاهوتي دختري نداشتند و من هميشه به عنوان دختر براي ايشان بودم. ايشان از من خواستند كه در اين مراسم حضور داشته باشم و در اين مراسم بود كه آيت‌الله هاشمي را براي نخستين بار ديدم البته قبلا وصف‌شان را از حاج احمد آقا شنيده بودم و حاج احمد آقا هم روي ايشان خيلي حساب باز مي‌كردند. آخرين ديداري هم كه با ايشان داشتم قبل از شستن جنازه ايشان در جماران روبه‌روي اتاق امام بود كه به همراه فرشته هاشمي (همسر مهدي هاشمي) توفيق پيدا كردم و چهره ايشان را ديدم و دعا خواندم. وي درباره رابطه مرحوم آيت‌الله هاشمي و سيدحسن خميني گفت: ما همسايه بوديم و ايشان هم لطف داشتند علي‌الخصوص همسر ايشان (خانم عفت مرعشي) خيلي به ما محبت داشتند؛ در قضيه‌اي كه براي احمدآقا پيش آمده بود ايشان خيلي به من محبت مي‌كردند. رابطه ما رابطه عاطفي نزديكي بود ضمن اينكه شخصيت آقاي هاشمي خيلي فوق‌العاده بود.
هاشمي هر پستي بگيرد آن پست مهم مي‌شود
عروس حضرت امام در ادامه تصريح كرد: من هميشه مي‌گفتم آقاي هاشمي هر پستي بگيرند آن پست مهم مي‌شود؛ شخص ايشان اينگونه بود كه هر پستي را مي‌گرفتند آن پست را مهم مي‌ديديم. وقتي امام هم فوت كرد همه فكر كردند چه اتفاقاتي مي‌افتد؟! پيغمبر خدا (ص) نيز وقتي وفات كردند، مردم فكر كردند چه مي‌شود؟ اما مسير انقلاب اگر مسير الهي باشد و مردم با اخلاص باشند، انقلاب مسير خودش را پيدا مي‌كند و به آنجايي كه بايد برسد، مي‌رسد. وي درخصوص رابطه مرحوم حاج احمد آقا با مرحوم آيت‌الله هاشمي، تصريح كرد: خيلي خوب بود و خيلي ايشان را قبول داشتند. آقاي هاشمي هم خيلي ايشان را به هوش و ذكاوت قبول داشتند و هميشه تعريف مي‌كردند. احمد آقا هميشه مي‌گفت اگر كسي به آقاي هاشمي افترا و تهمت بزند اگر هفته ديگر كارش گير اقاي هاشمي باشد آقاي هاشمي كارش را به نحو احسن انجام مي‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون