• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3846 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۴ تير

گزارش «اعتماد» از وضعيت نامشخص مهدي طارمي

استندآپ تراژدي

گروه ورزش | ديگر همه خسته شده‌اند. مهلت 14روزه برانكو به مهدي طارمي ديروز تمام شده بود اما او به‌جاي زمين تمرين باشگاه، در ساختمان باشگاه حاضر شد تا به‌همراه وكيلش همچنان براي چگونگي جدا شدن از تيم چانه بزند. تجربه سال قبل براي پرسپوليس و طارمي در حال تكرار است. مهدي طارمي كه در دو فصل گذشته آقاي گل ليگ ايران شده است اين روزها قصد جدايي دارد و مي‌خواهد فوتبالش را در يكي از باشگاه‌هاي اروپايي پيگيري كند اما اين بازيكن يك سال ديگر با باشگاه پرسپوليس قرارداد دارد و براي جدايي از اين باشگاه بايد مبلغي را به عنوان حق ترانسفر پرداخت كند. شايد به همين خاطر اين جدايي منتفي شده و طارمي بايد دوباره پيراهن پرسپوليس را بر تن كند. باشگاه پرسپوليس كه با درخشش مهاجم نامدارش قهرماني در ليگ شانزدهم را جشن گرفت، دوست ندارد اين بازيكن را به راحتي از دست بدهد و مي‌خواهد تا حد امكان از فروش او درآمدزايي كند. طارمي كه در پايان فصل قبل زماني كه پرسپوليس نتوانست قهرماني به دست بياورد، ساز جدايي كوك كرد و به يكي از باشگاه‌هاي تركيه‌اي رفت تا در آنجا فوتبال بازي كند، اما دوباره به تيم بازگشت، امسال عزمش را جزم كرده تا هر طور كه شده در يكي از باشگاه‌هاي اروپايي به فوتبالش ادامه دهد.
همان فصل قبل درست زماني كه مهدي طارمي از انتقالش به باشگاه تركيه‌اي پشيمان شده بود و با ابراز ندامت از كارش، به پرسپوليس بازگشت، عنوان كرد مي‌خواهد تا زماني كه باشگاه خواستار حضور اوست به فوتبالش در پرسپوليس ادامه دهد اما با پايان فصل و قهرماني اين تيم وقتي واسطه‌هاي مختلف پيشنهادات باشگاه‌هاي اروپايي را براي اين بازيكن آوردند باز هم وسوسه فوتبال در اروپا گريبانگير مهدي طارمي شد. اما چرا اين بازيكن نمي‌تواند به راحتي از پرسپوليس جدا شود.  بر اساس قراردادي كه طارمي در ابتداي فصل قبل با پرسپوليس امضا كرد، او دو سال بايد در خدمت اين باشگاه باشد. يعني الان مهاجم جوان پرسپوليس يك فصل ديگر با اين تيم قرارداد دارد يعني اگر بخواهد از اين باشگاه جدا شود، بايد رضايتنامه خود را بگيرد كه در قبال اين رضايتنامه هم بايد مبلغي به عنوان حق ترانسفر به باشگاه پرسپوليس پرداخت شود. البته باشگاه پرسپوليس اعلام كرده براي صدور رضايتنامه طارمي خواهان دريافت يك ميليون يورو است. مبلغي بسيار زياد كه شايد هر باشگاه اروپايي حاضر به پرداخت اين مبلغ نشود. اما باشگاه پانيونيوس يونان حاضر شده مبلغ يك ميليون يورو براي صدور رضايتنامه طارمي پرداخت كند. البته شرايط اين باشگاه يوناني هم خاص و جالب به نظر مي‌رسد. باشگاه يوناني اعلام كرده تنها در صورتي حاضر به پرداخت اين مبلغ است كه دستمزد مهدي طارمي كاهش يابد و قرارداد او هم با اين باشگاه يوناني حداقل سه ساله منعقد شود. مساله‌اي كه باعث ناراحتي و اختلاف طارمي با باشگاه يوناني شده است دقيقا همين مدت پيشنهادي قرارداد باشگاه يوناني است چرا كه طارمي در سالي كه به جام جهاني منتهي مي‌شود، دوست ندارد قرارداد بلندمدت با يك باشگاه ببندد تا پس از جام جهاني كه شايد پيشنهادات چشمگيري از باشگاه‌هاي ديگر به دستش برسد، تحت قرارداد يك باشگاه ديگر باشد. البته مذاكرات مدير برنامه‌هاي اين بازيكن با پانيونيوس به نتايج خوبي هم رسيده است. اين باشگاه قبول كرده كه قرارداد يك ساله با طارمي منعقد كند اما در قبال اين قرارداد يك ساله حاضر نيست مبلغ يك ميليون يورو بابت رضايتنامه طارمي بپردازد.
از طرف ديگر باشگاه پرسپوليس هم حتي حاضر نيست يك يورو به مهدي طارمي تخفيف بدهد و قويا اعلام كرده فقط در صورت پرداخت يك ميليون يورو رضايت‌نامه مهدي طارمي را صادر مي‌كند. براي همين منظور طي روزهاي گذشته عبدالصمد ابراهيمي كه وكالت مهدي طارمي در تهران را بر عهده دارد چندين بار به باشگاه پرسپوليس رفت و مذاكراتي را با علي‌اكبر طاهري انجام داد تا بلكه بتواند رضايت باشگاه پرسپوليس را بگيرد. مذاكرات طرفين حتي به پيشنهاد پرداخت اقساطي مبلغ ترانسفر هم كشيده شد اما باز هم باشگاه پرسپوليس اين پيشنهاد را نپذيرفت و اعلام كرد مبلغ درخواستي‌اش فقط بايد به صورت نقد پرداخت شود. طي آخرين مذاكراتي كه وكيل طارمي با باشگاه پرسپوليس انجام داد قرار بر اين شد كه ظرف 48 ساعت پس از اين مذاكره، تكليف مهدي طارمي براي حضور در باشگاه پرسپوليس يا جدايي از اين تيم مشخص شود. روز دوشنبه كه بازيكنان و اعضاي تيم فوتبال پرسپوليس براي صدور ويزاي شينگن به سفارت آلمان رفتند، خيلي‌ها منتظر بودند تا ببينند مهدي طارمي همراه ساير بازيكنان به سفارت آلمان مي‌رود يا خير. چرا كه اگر او به سفارت آلمان مي‌رفت مشخص مي‌شد كه قصد دارد در پرسپوليس بماند و حضورش در باشگاه‌ پانيونيوس رسما منتفي شده است. اما از آنجايي كه ملي‌پوشان تيم فوتبال پرسپوليس يك ماه قبل براي حضور در اردوي اتريش ويزاي شينگن دريافت كرده بودند ديگر نياز به حضور در سفارت آلمان نداشتند و به همين خاطر طارمي هم به همراه ساير ملي‌پوشان پرسپوليس در محل سفارت ژرمن‌ها حضور نيافت تا باز هم حضور يا عدم حضورش در باشگاه پرسپوليس در هاله‌اي از ابهام قرار بگيرد. محمدعلي تركاشوند كه اين روزها وظيفه نقل و انتقالات باشگاه پرسپوليس را بر عهده دارد طي آخرين مصاحبه‌اي كه انجام داد عنوان كرد حضور مهدي طارمي در باشگاه‌هاي اروپايي منتفي شده و او قطعا پيراهن پرسپوليس را در فصل هفدهم خواهد پوشيد. شايد اظهارات اين مسوول آنقدر موثق نباشد كه بتوانيم به آن استناد كنيم چرا كه تركاشوند پيش از اين هم درباره برخي مسائل اظهارنظرهايي داشته كه بعدا تكذيب شده است. اتفاقات ديروز دفتر باشگاه و حضور طارمي نشان داد او نمي‌خواهد در پرسپوليس بماند.  اعضاي تيم فوتبال پرسپوليس براي برگزاري اردوي آماده‌سازي خود روز چهارشنبه تهران را به مقصد كي‌يف ترك مي‌كنند. بر اساس اعلام سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس اگر طارمي قصد دارد در پرسپوليس بماند بايد در اين اردو همراه سايرين به تمرين بپردازد. بنابراين اگر طارمي قصد دارد در پرسپوليس بماند بايد تا روز چهارشنبه به تمرين‌هاي پرسپوليس برود و همراه اين تيم به اوكراين سفر كند. بنابراين ظرف امروز بايد منتظر روشن شدن تكليف اين بازيكن براي جدايي يا ماندن در تيم قرمزهاي پايتخت باشيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون