• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3131 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ آذر

حكمراني «برندهاي لوكس» در بازار موبايل


حالا ديگر موبايل داشتن نشانه تمكن مالي و تشخص نيست. وقتي سيم‌كارت ارزان شد و در دسترس همه قرار گرفت، گوشي تلفن همراه به ابزاري براي نشان دادن موقعيت مالي افراد تبديل شد. حالا وقتي قرار باشد هر روز گزارشي از وضعيت يك بازار تهيه شود، بازار تلفن همراه از همان ابتدا چشمك خواهد زد.
بازار گوشي تلفن همراه هر روز با كالايي جديد مواجه است. سرعت حركت فناوري چنان بالاست كه به پايان رسيدن يك ماه زماني كافي براي ورود گوشي با فناوري تازه به بازار خواهد بود. در اين بازار پر طرفدار نام‌هايي آشنا بازار را از آن خود كرده‌اند كه در بالاي اين ليست نام غول‌هايي مانند اپل، بلك بري، سامسونگ، سوني، اچ‌تي‌سي و ال‌جي خودنمايي مي‌كند. اپل كه امروز پرطرفدارترين برند در جهان است، در بازار ايران هم به خوبي درخشيده و بخش قابل توجهي از بازار را از آن خود كرده است.
محصولات اپل از يك طرف پول برند مي‌گيرد و از طرف ديگر پول نوآوري، كيفيت قطعات و نرم‌افزار قدرتمند. به همين دليل گران‌ترين و با كيفيت‌ترين محصولات بازار موبايل، تبلت و لپ‌تاپ از آن شركت اپل است. البته محصولات اپل يك مشكل هم دارد و آن محدوديت در استفاده از نرم افزارها و پولي بودن بخش قابل توجهي از برنامه‌هاي كاربردي‌اش است. شايد به همين دليل باشد كساني كه به دنبال استفاده كاربردي از برنامه‌ها هستند و خودشان را اسير نام برند نمي‌كنند، معمولا گزينه‌هاي اندرويد را براي استفاده برمي‌گزينند و با اين حساب بخشي از پول‌شان را در جيب‌شان پس‌انداز مي‌كنند.
گوشي‌هاي اندرويدي خوب بازار هم شامل سه برند سوني، سامسونگ، ال‌جي و اچ‌تي‌سي هستند. اين گوشي‌ها كه همگي با آخرين نسخه‌هاي اندرويد كار مي‌كنند، طيف قابل توجهي از برنامه‌هاي كاربردي را براي استفاده در دسترس دارند و مي‌توانند به‌طور رايگان از اين برنامه‌ها استفاده كنند. اما اپل پرآوازه شايد دو، سه تفاوت مهم با اين برندهاي اندرويدي دارد؛ اول اينكه خود يك سيستم عامل قدرتمند و مستقل دارد كه به همين دليل كمتر اسير هنگ كردن يا ويروس‌هاي نرم افزاري مي‌شوند. دوم اينكه محكم‌ترين و با كيفيت‌ترين بدنه بازار يعني آلومينيوم را در اختيار دارند، حال آنكه گوشي‌هاي سامسونگ، ال جي و اچ‌تي‌سي پلاستيكي هستند و سوني از شيشه‌نشكن استفاده مي‌كند.
در اين ميان برخي گوشي‌ها هم هستند كه كيفيت سخت‌افزاري فوق‌العاده، بدنه مستحكم، رزولوشن بالاي تصاوير و كيفيت عكسبرداري بالايي دارند ولي گستره نرم افزاري بلند و بالايي را شامل نمي‌شوند. سردمدار اين گوشي‌ها نوكياست كه با دو مدل lumia 1020 , 1520 حرف تازه‌يي در بازار گوشي‌هاي تلفن همراه زد ولي از آنجا كه سيستم عاملش ويندوز فون بود چندان مورد استقبال قرار نگرفت. لوميا 1020 با قيمت يك ميليون و 400 هزار تومان و لوميا 1520 با قيمت يك ميليون و 800 هزار تومان در بازار موبايل تهران فروخته مي‌شود. اين در حالي است كه جديدترين محصولات سامسونگ يعني(32G) GALAXY NOTE 4 و (16G) galaxy S5   به ترتيب دو ميليون و 230 هزار تومان و يك ميليون و 680 هزار تومان فروخته مي‌شود. همچنينSONY XPERIA Z3 DUAL SIM، SONY XPERIA Z3 COMPACT  به ترتيب دو ميليون و 535 هزارتومان و يك ميليون و530 هزار تومان جزو پرطرفدارهاي بازار هستند. در گوشي‌هاي LG مدل G3  با صفحه نمايش خاص و پردازنده قدرتمند 5/2 Ghz با امكانات و ساخت خوب جزو پرطرفدارهاست كه با قيمت پايين‌تري نسبت به ديگر برندهاي مطرح امكاناتي مشابه يا حتي بهتر در اختيار كاربران قرار مي‌دهد. در ميان گوشي‌هاي HTC هم HTC One M8 دو سيم‌كارته با قيمت يك ميليون و 995 جزو گوشي‌هاي پرطرفدار بازار است.
در پايان به بررسي گرانقيمت‌ترين‌ها يعني iphone‌هاي apple مي‌پردازيم. در اين گروه آيفون 5S- G16 با دو ميليون و145 هزار تومان ارزان‌ترين است و آيفون 6 – G 16 با دو ميليون و 715 هزار تومان فروخته مي‌شود. آيفون شش پلاس، G 16 هم سه ميليون و 65 هزار تومان است كه دو مدل آخر آيفون را مي‌توانيد با حافظه داخليG  64 وG  128 هم تهيه كنيد و لي بايد به ازاي هر كدام به ترتيب حدود 800 هزار تومان و يك ميليون تومان هزينه اضافه بپردازيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون