• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4494 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۳۰ مهر

300 ميليون صرفه‌جويي

در پي انتشار گزارشي از سوي خبرگزاري مهر، درباره چگونگي سفر رييس و شماري از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي براي شركت در اجلاس‌ اي‌پي‌يو (بين‌المجالس جهاني) به كشور صربستان، اداره كل فرهنگي و روابط عمومي مجلس شوراي اسلامي توضيحاتي بدين شرح منتشر كرد.

خبرگزاري مهر گزارشي از چگونگي سفر رييس و شماري از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي براي شركت در اجلاس‌ اي‌پي‌يو (بين‌المجالس جهاني) به كشور صربستان منتشر كرده است. در اين گزارش گفته شده كه رييس مجلس با پرواز عادي به صربستان رفته و با پرواز اختصاصي به تهران برگشته است و اين را نوعي كار سياسي معرفي كرده و در آخر پيشنهاد داده، بهتر بود رفت و برگشت رييس مجلس با پرواز اختصاصي انجام مي‌شد تا هزينه خريد بليت عادي به بيت‌المال تحميل نشود. در اينجا لازم است نكاتي براي روشن شدن افكار عمومي به اطلاع برسد:

در روز يكشنبه ۲۱ مهرماه جاري تنها پرواز ماهان‌اير از تهران به بلگراد برقرار بود و رييس مجلس به اتفاق ساير نمايندگان از آن استفاده كردند، اما براي بازگشت كه در روز چهارشنبه همان هفته انجام مي‌شد، پرواز مستقيم از بلگراد به تهران موجود نبود. در بررسي‌ها مشخص شد رييس مجلس و هيات همراه بايد از كشورهاي مختلف، از مسيرهاي گوناگون و با توقف‌هاي طولاني به تهران برگردند كه هزينه زيادي را موجب مي‌شد و بر اين اساس قرار شد پرواز رييس مجلس و ديگر نمايندگان از صربستان با استفاده از پرواز اختصاصي انجام شود كه با اين برنامه‌ريزي حدود ۳۰۰ ميليون تومان صرفه‌جويي شد. اگر بنا بود پيشنهاد خبرگزاري مهر عملي شود، اولا هواپيما بايد چهار روز در يك فرودگاه اروپايي يعني بلگراد مستقر و هزينه پاركينگ پرداخت مي‌شد. ثانيا قريب به ۲۰ نفر از گروه پرواز هواپيماي اختصاصي بايد در هتل مستقر شده و طبق استاندارد براي هر يك از آنها اتاق تهيه مي‌شد. لذا هزينه ۴ شبانه‌روز اتاق، غذا و فوق‌العاده ماموريت گروه پرواز به هزينه سفر اضافه ‌مي‌شد. همچنين بايد دو خودرو براي رفت و آمد گروه پرواز اجاره مي‌شد كه مجموع اينها ۳۰۰ ميليون تومان به هزينه‌هاي سفر مي‌افزود. لذا آنچه صورت گرفت، صرفا در جهت هزينه كمتر و صرفه‌جويي بيشتر بود. البته گزارشگر خبرگزاري ‌مهر اگر مجرب و حرفه‌اي بود، قاعدتا ‌بايد از اينكه براي پارك هواپيما در ساير كشورها و استقرار گروه پروازي هزينه پرداخت شود، اطلاع مي‌داشت؛ به ‌خصوص كه در سفر انجام شده، هواپيماي ايراني تنها يك ساعت در فرودگاه بلگراد توقف داشت و غذا و مواد مصرفي هم از ايران با خود آورده بود. لذا هيچ‌گونه هزينه‌اي به فرودگاه بلگراد پرداخت نشد. از مسوولان محترم سازمان تبليغات اسلامي كه خبرگزاري مهر متعلق به آنهاست، انتظار مي‌رود از افراد مجرب و حرفه‌اي در اين رسانه كه از بودجه بيت‌المال ارتزاق مي‌كنند، استفاده كند. افراد كم‌تجربه با كارهاي سطحي و نازل به اعتبار اين رسانه محترم كه نامي آشنا و سابقه‌اي ديرپا دارد، آسيب وارد مي‌كنند و كينه‌توزي آنها نسبت به مسوولان نظام موجب بي‌اعتمادي مردم به رسانه به عنوان آينه اخبار و تحليل‌هاي موثق مي‌شود كه شايسته اين جايگاه فاخر و سازمان محترم متبوع خبرگزاري مهر نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون