• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3650 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۷ مهر

علي اكبر ناطق‌نوري:

بزرگ‌ترين خيانت به يك جامعه عوام‌فريبي است

گروه سياسي

 شيخ علي‌اكبر ناطق‌نوري اين‌بار در مراسم سالگرد شهادت مردي منبر رفت كه يكي از ياران اصلي انقلاب بود. همين هم باعث شد تا او از روزهاي ابتدايي انقلاب بگويد. از روزهايي كه وزير كشور بود و در كشور روزانه 20 تا 25 نفر به شهادت مي‌رسيدند. از چرايي انقلاب بگويد. از اهداف آن و اين روزهايش كه به چه سمت و سويي مي‌رود. علي اكبر ناطق نوري كه در تمام اين سال‌ها تمام تلاشش را براي حركت در مسير اعتدال كرده است در اين مراسم اما از بزرگ‌ترين خطر و خيانت در حق جامعه گفت و آن را عوامفريبي دانست. او تاكيد كرد كه «بزرگ‌ترين خيانت به يك جامعه را كسي مي‌كند كه عوام‌فريب است. خيانت‌كار كسي است كه مردم جامعه را در انحطاط و جمود فكري نگه مي‌دارد. وقتي كه مردم را در ناداني و نفهمي نگه داري مي‌تواني از آنها استفاده كني. همه خيانت‌كاران تاريخ اول مغز مردم را شست‌وشو دادند و سپس بر آنها سوار شدند. ملت زنده هيچگاه زير بليت خرافات و موهومات نمي‌رود.» اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين گفت: امروز ما براي منافع ملي خودمان در سوريه مي‌جنگيم. در سنگر اول بايد جلوي دشمن را گرفت وگرنه مرحله به مرحله به خاك و خانه‌ات نزديك مي‌شود. به گزارش ايسنا، مراسم گراميداشت سي و چهارمين سالگرد شهادت چهارمين شهيد محراب آيت‌الله عطاالله اشرفي اصفهاني با حضور شخصيت‌هايي همچون ناطق نوري، آيت‌الله اشرفي اصفهاني توليت مسجد جامع اميرالمومنين، سيدحميد كلانتري معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، قدرتعلي حشمتيان رييس خانه احزاب و خانواده‌هاي شهدا برگزار شد. دراين مراسم، ناطق نوري با تسليت ايام محرم و گرامي‌داشت ياد شهداي واقعه عاشورا، انقلاب اسلامي، جنگ تحميلي، مدافعان حرم و شهداي محراب اظهار كرد: اميد است كه خداوند به بركت امام حسين(ع) و خون شهيدان توفيق ادامه راه را براي دفاع از اسلام و انقلاب و همچنين ارزش‌هاي اسلامي و ميهن‌مان را به ما عنايت كند. وي در ادامه با تجليل از شخصيت چهارمين شهيد محراب گفت: خدا را شاكرم كه در مجلسي كه متعلق به آيت‌الله اشرفي اصفهاني است شركت كردم. ايشان يكي از ياران اصلي انقلاب بودند و شخصيتي والا داشتند.
تبيين كنيم كه چرا امام حسين(ع) قيام كرد و امام حسن(ع) صلح را پذيرفت
اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه صحبت‌هايش با بيان اينكه هر نهضت قيام و انقلابي براي ابدي‌شدن به دو مولفه خون و پيام نياز دارد، گفت: براي اينكه انقلاب‌ها دچار تحريف و بدعهدي نشوند بايد پيام داشته باشند. حفظ اين پيام نيازمند خون است و ارزش‌دادن به اين خون مجددا احتياج به پيام دارد. مي‌خواهم بگويم كه خون و پيام دو مولفه اصلي براي حفظ و ادامه راه انقلاب‌هاست. وي ادامه داد: پيامبر اسلام محمد(ص) آمد تا انسان‌ها را از انحطاط و بت‌پرستي نجات دهد. سختي‌هاي زيادي هم در اين راه كشيد. ايشان پيامي را براي مسلمانان به جاي گذاشت اما با توجه به بدعهدي‌هايي كه پس از رحلت ايشان در تاريخ اسلام ايجاد شد نياز بود تا امام حسين(ع) قيام كند و با خون خود اين پيام را حفظ كند. در ادامه حضرت زينب(س) و امام سجاد(ع) براي حفظ خون امام حسين(ع) پيام عاشورا را به نسل‌هاي بعدي انتقال دادند. بايد براي جوانان‌مان تبيين كنيم كه چرا امام حسين (ع) قيام كرد و امام حسن (ع) صلح را پذيرفت. وظيفه ماست تا تفاوت ميان اين دو را به آنها توضيح دهيم. تفاوت در زمانه حكومت‌داري معاويه و يزيدبن معاويه بوده است. معاويه عوام‌فريب بود و يزيد علنا مرتكب جنايت مي‌شد.
بزرگ‌ترين خيانت به جامعه عوامفريبي است
وي در همين رابطه گفت: بزرگ‌ترين خيانت به يك جامعه را كسي مي‌كند كه عوام‌فريب است. خيانت‌كار كسي است كه مردم جامعه را در انحطاط و جمود فكري نگه مي‌دارد. وقتي كه مردم را در ناداني و نفهمي نگه داري مي‌تواني از آنها استفاده كني. همه خيانت‌كاران تاريخ اول مغز مردم را شست‌وشو دادند و سپس بر آنها سوار شدند. ملت زنده هيچگاه زير بليت خرافات و موهومات نمي‌رود. معاويه و جريانش عوام‌فريبي كردند و چهره دين را تغيير دادند و با حرف‌هاي فريبنده‌شان مردم را گول زدند، جوانان تاريخ را با دقت بخوانند، آن‌گاه است كه متوجه مي‌شوند بسياري از اتفاقات كه رخ مي‌دهد در گذشته هم تكرار شده است. وي همچنين گفت: امام حسين(ع) نمي‌خواستند كه براي قدرت قيام كنند بلكه ايشان تاكيد داشتند كه مي‌خواهند جلوي انحراف دين را بگيرند. امام خميني (ره) هم در زمان پيروزي انقلاب تاكيد مي‌كردند كه براي حفظ اسلام آمدند. ايشان توانايي استفاده از فرصت‌ها را به نفع حفظ اسلام داشتند، مثلا حضورشان در مدرسه فيضيه و سخنراني كه موجب رقم‌خوردن واقعه 15 خرداد شد، از جمله آن بود.
روزي 20 تا 25 شهيد در كشور داشتيم
ناطق نوري در بخش ديگري از اين سخنراني خاطرنشان كرد: شهيد بهشتي در آخرين جلسه‌اي كه با روحانيت پيش از شهادت‌شان داشتند گفتند كه انقلاب به جايي رسيده كه بايد براي حفظ آن خون داد. اگر انقلاب ما امروز زنده است براي خون‌هايي است كه به پايش ريخته شده است. زماني كه من وزير كشور بودم در دهه 60 روزي 20 تا 25 شهيد در سراسر كشور داشتيم. مردم ما براي حفظ انقلاب‌شان خون دادند و همين خون‌ها و پيام‌ها بود كه انقلاب را زنده نگه داشت. اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه پس از رحلت امام خميني (ره) دشمنان ايران و اسلام فكر مي‌كردند كه انقلاب ايران اسلامي تمام شده است گفت: امريكايي‌ها و صهيونيست‌ها پس از رحلت امام خوشحال بودند كه كار ايران اسلامي تمام شده است اما خداوند به ما رحمت كردند و مجلس خبرگان رهبري شايسته براي اين انقلاب انتخاب كردند. خط اصلي انتخاب مقام معظم رهبري را هم خود امام خميني(ره) دادند. بارها از امام خميني(ره) مي‌پرسيدند كه رهبر بعد از ايشان چه كسي است و ايشان مي‌گفتند همين آقاي خامنه‌اي. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني پس از رحلت امام در مجلس خبرگان اين موضوع را مطرح كردند و از شاهداني كه اين موضوع را شنيده بودند مثل احمد آقاي خميني خواستند كه اين موضوع را شهادت دهد. حالا امروز مي‌بينيم كه چه رهبر شجاع، بيدار و مسلطي داريم.
ايران در امنيت ايستاده است
ناطق نوري با اشاره به وقايع منطقه خاورميانه و جنگ سوريه اظهار كرد: در منطقه‌اي كه همه در جنگ و التهاب هستند ايران با تمام دشمناني كه دارد در امنيت ايستاده است. اين اتفاق با حضور رهبري شجاع و مردمي وفادار رخ مي‌دهد و نشان مي‌دهد كه مردم ما مفهوم ضرورت پيام و خون را درك كرده‌اند. وي ادامه داد: پيش خودتان فكر كنيد كه چرا آنقدر امريكا با ما دشمن است. چرا سعودي‌هاي خبيث آنقدر از ما كينه دارند. آنها دنبال اين بودند كه نقشه خاورميانه بزرگ خود را اجرا كنند. سوريه را از نفس بيندازند و پل ارتباطي ما با لبنان را قطع كنند. وقتي ارتباط ما با حزب‌الله لبنان قطع شود به راحتي حزب‌الله لبنان را سركوب مي‌كنند و در ادامه با فلسطيني‌هايي كه امروز به جاي سنگ با موشك مي‌جنگند برخورد مي‌كنند. وي در پايان گفت: امروز ما براي منافع ملي خودمان در سوريه مي‌جنگيم. در سنگر اول بايد جلوي دشمن را گرفت وگرنه مرحله به مرحله به خاك و خانه‌ات نزديك مي‌شود. امريكا هم در سوريه به فكر منافع خودش است. آيت‌الله اشرفي اصفهاني در بخشي از اين مراسم اظهار كرد: چهارمين شهيد محراب شخصيتي بودند كه براي هر كسي كه مي‌شناختندشان به مثابه يك الگو بودند. همان‌طور كه مقام معظم رهبري فرمودند ايشان از شخصيت‌هاي اصلي انقلاب بودند. اين شهيد ما توسط منافقين كشته شدند و الان براي محمود عباس جاي شرمندگي دارد كه با كساني كه چنين شخصيت‌هايي را ترور كرده‌اند دست مي‌دهند و رابطه برقرار مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون