• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3877 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۱ مرداد

سيل به گلستان و خراسان زد

بيش از10 تن قرباني برجاي ماند

اعتماد

در سيل پنجشنبه و جمعه هفته گذشته در كشور 12 نفر جان خود را از دست دادند.  رئيس سازمان مديريت بحران كشور  به ايسنا گفت: در پي بارش باران در استان‌‌هاي گلستان، گيلان، خراسان رضوي، خراسان شمالي و سمنان به 400 نفر امدادرساني شد. 12 نفر در سه استان جان خود را از دست داده‌اند؛ 7 نفر در خراسان رضوي،4 نفر در گلستان، و يك نفر در خراسان شمالي جان باختند. همچنين دو نفر در روستاي شيرين‌آباد‌كتول  مفقود شده‌‌اند كه جست‌وجو براي پيدا كردن آنها ادامه دارد.
يك خانواده سه‌نفره و يك جوان 21 ساله در علي آباد كتول استان گلستان و 2 نفر نيز در استان خراسان شمالي جان خود را از دست دادند.
عليرضا صياد، معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر گلستان به مهر گفت: بر اثر بارش شديد باران در پنجشنبه شب هفته گذشته، يك خانواده سه نفره در دهنه محمد آباد كتول و زرين گل كتول در استان گلستان مفقود شدند. با اعلام مفقودي اين خانواده بلافاصله ۶ تيم متشكل از ۲۵ نفر با تمام تجهيزات به محل حادثه اعزام و با كمك نيروهاي مردمي مشغول به جست‌وجو شدند. دقايقي بعد اجساد اين خانواده سه نفره پيدا شد. مديركل دفتر مديريت بحران استانداري گلستان گفت: اين خانواده سه نفره شامل مادر و پدر36 ساله و دختربچه 2 ساله شان بودند كه داخل خودروي پرايدشان بر  اثر فشار سيل غرق شده بودند. صبح روز جمعه جسد يكي از اعضاي اين خانواده در كنار خودروي مچاله شده آنها پيدا شد.
مرگ جوان 21 ساله بر اثر باد و توفان
همچنين يك جوان21 ساله بر اثر سيلاب ناشي از باد و بارش‌هاي رگباري در يكي از روستاهاي بخش داشلي برون شهرستان گنبدكاووس واقع در شرق گلستان نيز كشته شد. اين جوان روي پشت‌بام ايستاده بود كه به دليل شدت باد و رگبار از بالاي ساختمان سقوط كرد و جان باخت. به گفته شهرام طاهرزاده، رييس اداره حوادث و مديريت بحران دانشگاه علوم پزشكي مشهد نيز بر اثر جاري شدن سيل در شهرستان‌هاي درگز، چناران و كلات در استان‌ خراسان رضوي مردي ۷۰ ساله و زني 45 ساله در روستاي تيرگان درگز فوت كردند. در شهرستان‌هاي راز و جرگلان در خراسان شمالي نيز سه نفر مصدوم و به درمانگاه اعزام شدند.
به گزارش صدا و سيما همچنين سيل شديد باعث بسته شدن جاده و قطع راه ارتباطي درگز و لايين‌كلات شد. خبر‌هاي رسيده از كلات در استان خراسان مركزي حاكي است به علت سيل كل برق شهرستان قطع شده است. همچنين جاري شدن سيل در برخي از روستاهاي شهرستان‌هاي درگز و كلات به كشاورزان خسارت‌هاي زيادي وارد كرد. بارندگي شديد از صبح جمعه در كلاله آغاز شده و بر اساس اعلام هواشناسي تاكنون ميزان آن به حدود ۵۲ ميليمتر رسيده است. باران كلاله باعث آبگرفتگي معابر و خيابان‌هاي شهري و برخي روستاهاي اطراف شده است. در علي‌آباد كتول و مسير محمدآباد نيز سيل خسارت‌هاي زيادي وارد كرد و باعث مسدود شدن مسيرهاي روستايي شد. بارندگي رگباري همچنان در شهرهاي شرقي گلستان مانند مينودشت و گاليكش ادامه دارد. سيل و توفان در استان گيلان، رشت و فومن را متاثر كرده است. حسن نوري، معاون فني و عمليات سازمان اورژانس كشور در آخرين گزارش خود از سيل و توفان در استان گلستان اعلام كرد: شهرستان‌هاي علي آباد، كلاله، گنبدكاووس و آزادشهر از اين توفان متاثر شده‌اند. طغيان رودخانه‌هاي سياهمزگي و قلعه رودخان در گيلان هم فومن و رشت را متاثر كرده كه تيم ارزياب اورژانس به منطقه اعزام شده است.
به گزارش خبرگزاري صداوسيما در مركز خراسان رضوي، بارش باران در شهرستان كلات سبب شد تا زمين‌هاي كشاورزي روستاهاي چهارراه، بابارمضان، رباط، خاكستر، احمآباد، لايين، كريم آباد و سنگ ديوار در شهرستان كلات به زير آب برود و شاليزارهاي لايين بين 60 تا 70 درصد خسارت ببينند. همچنين در شهرستان درگز مناطق ميان كوه، پارك ملي تندوره، بخش چاپشلو و روستاي داغدار گرفتار سيل شده‌اند. اكبر افروند، دهيار بابارمضان در گفت‌وگو با خبرگزاري صداوسيما گفت: به علت وجود گردشگران در روستاي بابارمضان كلات ماموران در حال سرشماري افراد و گردشگران هستند و به زودي نتايج آن اعلام مي‌شود. بيشترين خسارت و فاجعه سيل روز جمعه در شهرستان كلات در روستاي گردشگري و زيارتي بابارمضان اتفاق افتاده است. اخبار اوليه حاكي است بيش از ۱۰ وسيله نقليه، چند استخر پرورش ماهي، دام سبك و سنگين و... طعمه سيل شده‌اند.

حادثه‌ديدگان در ارتفاعات چهلمير پناه گرفته‌اند
معاون فني و عمليات سازمان اورژانس كشور هم درباره سيل گفت: حادثه‌ديدگان در ارتفاعات چهلمير پناه گرفته‌اند.
حسن نوري، معاون فني عمليات سازمان اورژانس كشور نيز در آخرين گزارش خود از سيل در استان خراسان رضوي، اظهار داشت: اين حادثه شهرستان‌هاي درگز، چناران و كلات را تحت‌تاثير قرار داده و محور‌هاي درگز - كلات، درگز - قوچان و درگز - چهلمير به دليل وقوع سيل مسدود شده‌اند. وي با اعلام اينكه تيم‌هاي ارزياب اورژانس به مناطق سيل زده اعزام شده‌اند، افزود: حادثه‌ديدگان در ارتفاعات منطقه چهلمير پناه گرفته‌اند و تيم‌هاي ارزياب در حال ارزيابي روستاهاي آسيب ديده هستند.

يك پسر 11  ساله ودختر 13 ساله
به بيمارستان منتقل شدند
 معاون فني عمليات سازمان اورژانس كشور ادامه داد: حادثه در روستاي تيرگان درگز منجر به فوت يك مرد هفتاد ساله شده است. نوري همچنين درباره سيل در استان خراسان شمالي، گفت: شهرستان راز و جرگلان از اين حادثه متاثر شده‌اند. به گفته نوري، از سه مصدوم اعزامي يك مرد ۲۶ ساله درمان و از درمانگاه ترخيص شده اما يك دختر ۱۳ ساله و يك پسر ۱۱ ساله به دليل شدت جراحات به بيمارستان امام علي (ع) بجنورد انتقال يافته‌اند.  منابع محلي در مشهد از كشته شدن بيش از 10 نفر در سيل خراسان شمالي خبر مي‌دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها