• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3178 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۱ بهمن

روحاني مردم را به حضور در راهپيمايي فراخواند

شعار «جناحي» شايسته 22 بهمن نيست

درخواست عارف  براي رفع برخي كدورت‌ها بين ياران انقلاب
گروه‌هاي اصلاح‌طلب همزمان‌با نهادها ، اشخاص و گروه‌هاي سياسي  از مردم خواسته‌اند تا در راهپيمايي شركت كنند


احزاب و گروه‌هاي اصلاح‌طلب با انتشار بيانيه‌هايي جداگانه از مردم براي حضور در راهپيمايي 22 بهمن دعوت كردند. در جديدترين اين بيانيه‌ها، حزب اعتماد ملي، مجمع زنان اصلاح‌طلب، حزب نداي ايرانيان و بنياد اميد ايرانيان، مردم را به حضور در راهپيمايي روز 22 بهمن دعوت كرده‌اند. پيش‌تر نيز مجمع روحانيون مبارز و حزب كارگزاران سازندگي در بيانيه‌هايي جداگانه به صدور اطلاعيه پرداخته بودند.

حزب اعتماد ملي روز گذشته با صدور بيانيه‌اي از مردم دعوت كرد با حضور در راهپيمايي روز ملي 22 بهمن، يك بار ديگر پشتيباني خود را از آرمان‌هاي بلند انقلاب و دولت جمهوري اسلامي ايران و نيز حمايت از تيم مذاكره كننده هسته‌اي، فرياد كنند.
در بيانيه حزب اعتماد ملي به مناسبت 22 بهمن آمده است: ٢٢بهمن ماه 1357 يكي از ماناترين روزهاي اين سرزمين است كه نويد بخش پايان شب بلند تاريكي و حرمان بود، سيل خروشان ملت ايران، زن ومرد پير وجوان، روستايي وشهري به رهبري امام راحل، «استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي» را فرياد مي‌زد كه نويد‌دهنده عزت، سربلندي، رفاه، آسايش و امنيت ايران و ايرانيان بود. اكنون كه سي و شش سال از آن روزهاي باشكوه مي‌گذرد، با وجود برخي ناملايمات و انحرافاتي كه در دوره‌اي از تاريخ اين كشور رخ داد، همواره خواست مردم و اراده و تلاش دولت‌ها بر پوشيدن جامه عمل به آرمان‌ها و خواست واقعي ارمان هاي انقلاب بوده است.
در اين بيانيه آمده است: حزب اعتماد ملي كه بنيان‌گزاران آن پيش و پس از انقلاب اسلامي همواره در صف مقدم مبارزات و دفاع از آرمان هاي انقلاب اسلامي و
آموزه هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي حضور داشته‌اند، از آحاد جامعه و از تمام گروه‌هاي سياسي دعوت مي‌كند با شركت در راهپيمايي روز ملي 22 بهمن، يك بار ديگر پشتيباني خود را از آرمان‌هاي بلند انقلاب و دولت جمهوري اسلامي ايران و نيز حمايت از تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي، فرياد كنند. اين حضور و اعلام حمايت، نشانه وحدت وانسجام ملي و بهترين پشتوانه براي دستگاه ديپلماسي و عزم ملي براي حل و فصل مشكلات كشور است.
مجمع زنان اصلاح‌طلب به مناسبت ۲۲ بهمن با صدور بيانيه‌اي تاكيد كرد: منافع ملي اولويت اول همه جريان‌هاي سياسي اعم از متصديان قدرت و غير آن است.
در اين بيانيه آمده است: سي و ششمين بهار انقلاب را با سرود جاودانه استقلال و آزادي و جمهوري اسلامي جشن مي‌گيريم تا دركنار ياد رشادت‌ها، فداكاري‌ها و دلتنگي از براي ازدست دادن خواهران و برادران‌مان بانگ شكوه و عظمت و بزرگي ايران اسلامي را فرياد برآوريم. اين مردم به روشني مي‌دانند كه همصدايي و همدستي زنان و مردان اين سرزمين توانست كاخ ظلم را به زير كشد وگرنه نه مردان به تنهايي قادر به ايجاد چنين حركتي سترگ بودند و نه زنان به تنهايي! اين تصوير مشترك تاريخ كشور ما است كه امروز بايد سردر همه نهادهاي فرهنگي و اجتماعي و سياسي و اقتصادي نصب شود كه انقلاب حاصل تلاش زنان شجاع و هوشمند و مردان مقاوم و نيرومند بود! در اين ميان توجه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري نيز كه همواره تاكيد به قانون به ويژه ميثاق اصلي كه‌‌ همان قانون اساسي كشور است، جهت‌دهنده بزرگي براي تداوم اهداف انقلاب است. رهبري با شاخص دانستن مواد قانون اساسي كشور در طول اين سال‌ها همواره بر سه هدف ارزشمند آن يعني استقلال و آزادي و جمهوريت نظام تمركز داشته‌اند.
حزب نداي ايرانيان نيز به مناسبت 22 بهمن در بيانيه‌اي نتيجه استراتژي «وحدت ملي» را پيروزي انقلاب اسلامي اعلام كرد. در بيانيه اين حزب آمده است: انقلابي كه نتيجه تلاش‌هاي دموكراسي‌خواهانه زنان و مردان ايران زمين، به رهبري امام خميني (ره) بود كه با شعار اصلي «استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي» تجلي پيدا كرد و شرط پيروزي و تداوم نظام جمهوري اسلامي ايران حركت به سوي معنويت و آزادي و عدالت، استقلال، رشد و سعادت و شكوفايي و عزت و سربلندي كشور در سايه تحقق استقلال‌طلبانه و آزاديخواهانه با رعايت حقوق انساني است.
حزب نداي ايرانيان با توجه به شرايط كنوني جامعه در سي و ششمين فجر انقلاب اسلامي بر نكاتي تاكيد كرد كه از جمله آن مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:
1- انقلاب اسلامي ايران توسط اكثريت مردم ايران و در بهمن سال 57 به‌منظور دست يافتن به اهداف جمعي ملت ايران به وقوع پيوست؛ انقلابي كه در آن سرنگوني بنيان‌هاي ظلم و ستم، جز با همكاري و همفكري همه نيروهاي اجتماعي، سياسي و مذهبي به ثمر نرسيد. از جمله دانشگاهيان و روشنفكران، روحانيون مبارز و مرجعيت آگاه، زنان وجوانان، كارگران، روستاييان و همه نيروهاي ملي و مردمي معترض به استبداد كه با همه مجاهدت‌ها، شهادت‌ها و ايثارگري‌هاي‌شان نهضتي فراگير پديد آوردند كه منجر به سرنگوني حكومت استبدادي شد.
2- همدلي و همگرايي همه مردم و همه اقشار و احزاب نقش اساسي در عبور از بحران‌هايي مانند جنگ تحميلي و تحريم‌ها و در شكل‌گيري و تداوم نظام جمهوري اسلامي نقشي كليدي داشته است و متاسفانه حوادث پس از انتخابات 88 به اين وحدت و همدلي آسيبي جدي وارد كرد.
3- حزب نداي ايرانيان، توسعه و پيشرفت همه‌جانبه ايران عزيز، تحقق جامعه مدني، حرمت نهادن به آزادي و استقلال كشور را در افق ديد خود قرار داده و معتقد است نيل به آرمان‌ها كه همانا تحقق عدالت، آزادي و مردم‌سالاري در كشور است جز با مشاركت و خرد جمعي همه دلسوزان و همفكري و وحدت همه معتقدان به توسعه همه‌جانبه كشور محقق نخواهد شد.
4- حزب نداي ايرانيان بر اين باور است كه 22 بهمن، روز وحدت ملي همه ايرانيان، بايد از انحصار جناح‌هاي سياسي درآيد تا بزرگداشت پيروزي انقلاب اسلامي درخور عظمت يك ملت برگزار شود. لذا ما در حزب نداي ايرانيان همه سليقه‌هاي سياسي و اقشار مردم را به حضور پرشور در راهپيمايي اين روز دعوت مي‌نماييم تا بار ديگر عظمت انقلاب، جمهوريت و اسلاميت كشور عزيزمان همچون هميشه به منصه ظهور برسد.
مجمع نيرو‌هاي خط امام نيز ديگر تشكل اصلاح‌طلبي بود كه روز گذشته در خصوص سالگرد پيروزي انقلاب به صدور بيانيه پرداخت و در آن نوشت: هر حركتي كه حضور مردم در صحنه‌هاي مختلف كشور را كه از دستاورد‌هاي اصلي انقلاب اسلامي است محدود كرده يا جشن‌هاي پيروزي انقلاب را به يك مراسم جناحي تنزل دهد، قطعا مخالف وحدت ملي ودر تضاد با مطالبات مردم در زمان انقلاب و خواست و انديشه امام راحل است. انسان، فارغ از قوم، قبيله، مذهب و ‌نژاد، فطرتي حقيقت‌جو و در عين حال اجتماعي دارد كه مي‌توان آن را سنگ بناي زيست انساني و يكي از موهبت‌هاي الهي دانست.
در اين بيانيه آمده است: بستر ايجاد تحول در هر جامعه‌اي، نياز‌هاي مادي و معنوي و زمينه‌هاي اجتماعي، فرهنگي و تجربيات تاريخي آن جامعه است كه در كالبد يك هويت جمعي تجلي مي‌يابد. قبول اين فرض، مستلزم باور و پذيرش هويت فردي است، چگونگي مواجهه و مديريت اين دو مفروض و نقش متقابلي كه اين دو هويت در موفقيت هر جنبش و تحول اجتماعي ايفا مي‌كند بنيادي و تعيين‌كننده است.
همچنين نويسندگان اين بيانيه تاكيد كرده‌اند: سرنوشت جوامع بشري نشان مي‌دهد ميزان موفقيت و دستيابي پايدار به پيشرفت‌هاي مادي و معنوي، محصول همراستايي منافع فردي و جمعي در لواي اعتماد عمومي است كه نشانه‌هاي آن را مي‌توان در ترجيح منافع جمعي بر منافع فردي در لايه‌هاي مختلف اجتماع مشاهده كرد.
در اطلاعيه بنياد اميد ايرانيان نيز آمده است: 22 بهمن يادآور استقلال‌خواهي، آزاديخواهي، جمهوريت‌خواهي و اسلاميت‌خواهي ملتي است خسته از استبداد كه انقلابش منادي اميد و عقلانيت بود. يك بار ديگر نخستين شعار ملت شجاع و آگاه ايران فارغ از قوميت، جنسيت و مذاهب موجود در ايران همان شعار استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي است را همدل و همصدا به صدا درمي‌آوريم و خداوند بزرگ را به سبب نعمت استقلال، آزادي و حاكميت اراده ملت شكر مي‌گوييم. بنياد اميد ايرانيان با اداي احترام به روح بلند بنيانگذار جمهوري اسلامي، شهداي انقلاب و جنگ تحميلي، اعلام مي‌دارد در راهپيمايي 22 بهمن اعضاي بنياد، به ويژه جوانان با مردم هميشه در صحنه رييس بنياد اميد ايرانيان دكتر محمدرضا عارف را از درب اصلي دانشگاه شريف تا ميدان آزادي همراهي مي‌نمايند، اميد است محور راهپيمايي نيز توجه به وحدت، انسجام و آشتي ملي باشد. زمان همراهي از ساعت 10:30 صبح
 22 بهمن تا پايان راهپيمايي است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون