• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5153 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۳۰ بهمن

انتقاد رهبر انقلاب نسبت به «دروغ‌پردازي» و «تهمت‌زني» به اركان انقلاب

دشمن، افكار عمومي را هدف گرفته است

دروغ‌پردازي و تهمت‌زني به اركان انقلاب از شيوه‌هايي است كه در عمليات رسانه‌اي استفاده مي‌شود

 تهمت‌زني به مجلس، شوراي نگهبان،  سپاه  و شهيد بزرگوار سردار سليماني  نمونه‌هايي از لجن‌پراكني‌ها است

بي‌توجهي به نكاتي كه در برجام مورد اعتراض بنده بود  به مشكلات بعدي منجر شد

 

در آستانه سالروز قيام تاريخي مردم تبريز در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶، رهبر انقلاب اسلامي صبح روز پنجشنبه در ارتباط تصويري با جمعي از مردم آذربايجان، حركت ۲۹ بهمن را زمينه‌ساز استمرار حركت عظيم ميداني مردم و در نهايت پيروزي انقلاب خواندند و با برشمردن عوامل موثر در استمرار انقلاب اسلامي در چهار دهه گذشته و همچنين نيازهاي امروز و فرداي كشور، با اشاره به اقدام خودجوش و عظيم مردم در ۲۲ بهمن امسال گفتند: امسال مراسم ۲۲ بهمن واقعا اعجاب‌برانگيز و تحسين‌برانگيز بود زيرا به‌رغم ويروس كرونا و مشكلات معيشتي و انبوه دروغ‌پراكني رسانه‌اي بيگانگان، حضور مردم در اكثر شهرها و مناطق كشور نسبت به سال قبل افزايشي چشمگير داشت. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار، ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ را روز درخشش تبريز دانستند و با تاكيد بر اينكه حركت و ابتكار مردم تبريز در اين روز موجب شكل‌گيري سنتِ چهلم‌گيري و استمرار مبارزه ملت و ثمردهي انقلاب شد، افزودند: اين انقلاب با تفنگ و سياسي‌كاري و حزب‌بازي به پيروزي نرسيد بلكه عامل اصلي پيروزي انقلاب حضور ميداني مردم بود و مردم تبريز با ابتكار خود پايه‌گذار استمرار اين حركت ميداني شدند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي موضوع استمرار انقلاب و حركت انقلابي را از اصول اساسي مكتب امام برشمردند و خاطرنشان كردند: امام بزرگوار بعد از پيروزي انقلاب، تمام همت خود را بر استمرار حركت انقلاب معطوف كردند و نمونه بارز آن تدبير امام در دفاع مقدس بود كه ايشان از يك جنگ تحميل‌شده به ملت، وسيله‌اي براي اقتدار ملي و اعتبار بين‌المللي به وجود آوردند. ايشان استمرار انقلاب و حركت انقلابي بر اساس سيره امام را يكي از مهم‌ترين مقوله‌هاي جذاب براي امروز و فرداي كشور دانستند و سپس به تبيين مفهوم و مصاديق استمرار انقلاب پرداختند.
رهبر انقلاب اسلامي، با تاكيد بر اينكه استمرار انقلاب به معناي در نظر داشتن اهداف و آرمان‌ها و تامين نيازهاي كوتاه‌مدت و بلندمدت براي رسيدن به اين اهداف است، گفتند: هدف‌هاي انقلاب عبارتند از پيشرفت واقعي و همه‌جانبه مادي و معنوي، تحقق عدالت اجتماعي، اقتدار كشور، تشكيل جامعه اسلامي و در نهايت شكل‌گيري تمدن بزرگ و نوين اسلامي. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سپس به برخي مصاديق كه زمينه‌ساز استمرار انقلاب و رسيدن به اهداف هستند و همه بايد در حد توان خود آنها را انجام دهند، اشاره كردند و افزودند: تلاش دانشمندان و پژوهشگران، تلاش علماي حوزه و دانشگاه، فعاليت كارآفرين و كارگر، كوشش جوانِ دانش‌پژوه در دانشگاه و حوزه، فعالان عرصه خدمات اجتماعي، فعالان ميداني كمك‌هاي مومنانه، فعالان حوزه دفاع نظامي، فعالان جهاد تبيين، كاركنان خدوم حكومتي، روشنگري‌هاي روشنگران سياسي در رسانه‌هاي مختلف و فضاي مجازي و به ويژه در رسانه ملي، كمك به مراكز مقاومت در منطقه و دنياي اسلام و كساني كه آماده حضور در ميدان‌هاي حوادث گوناگون همچون دفاع از حرم يا ۹ دي هستند، همه اجزاي يك حركت عمومي با نگاه به هدف‌هاي بلند انقلاب هستند كه زمينه‌ساز استمرار انقلاب مي‌شوند. ايشان برخي از اين تلاش‌ها را مربوط به امروز و برخي را هم مربوط به آينده دانستند و با تاكيد بر اينكه مردم عموما حركت و نيازهاي امروز را تشخيص مي‌دهند و سريع و هوشيارانه وارد ميدان مي‌شوند، گفتند: نمونه بارز اين حركت‌ها دفاع مقدس است كه با يك اشاره امام بزرگوار سيل جمعيت به سمت ميدان‌هاي نبرد روانه مي‌شد و در قضاياي بعدي مانند دفاع از حرم، مقابله با ضدانقلاب و حضور حماسي در ۹ دي سال ۸۸ نيز اين هوشمندي ملت واقعا خيره‌كننده بود. ايشان فعاليت‌هاي علمي را يكي ديگر از ميادين حضور موثر ملي دانستند و افزودند: در قضيه كرونا جوانان دانشمند بلافاصله نياز روز را تشخيص دادند و مشغول به كار شدند كه نتيجه آن توليد انواع واكسن و بي‌نياز شدن از دست دراز كردن مقابل ديگران شد و اگر اين توليد ملي نبود، واكسن را نيز به ايران نمي‌دادند.
«حضور خودجوش و تحسين‌برانگيز مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن امسال» نمونه اخير از كارهاي نقد و بزرگ ملت بود كه رهبر انقلاب به آن اشاره كردند و گفتند: مردم با وجود اينكه در محاصره انواع مشكلات مانند كرونا، مشكلات معيشتي، لجن‌پراكني‌هاي بيگانگان و متاسفانه كمك بعضي عناصر داخلي به آن لجن‌پراكني‌ها قرار داشتند، اين راهپيمايي عظيم را به‌ گونه‌اي انجام دادند كه براساس گزارش‌هاي معتبر جمعيت در اغلب استان‌ها بيش از سال گذشته بود. ايشان در كنار نيازهاي نقد و فعلي كشور، توجه به نيازهاي آينده را نيز بسيار مهم دانستند و تاكيد كردند: اگر امروز به فكر نيازهاي اساسي آينده مانند «تربيت دانشمند و محقق و تقويت نهضت علمي» و «فرزندآوري، تكثير نسل و تامين عنصر لازم براي پيشرفت كشور يعني جوانان» نباشيم، ۲۰ سال ديگر دچار مشكل خواهيم شد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي «انرژي صلح‌آميز هسته‌اي» را از ديگر نيازهاي اساسي آينده خواندند و گفتند: علت تكيه جبهه دشمن روي مساله هسته‌اي ايران و اِعمال تحريم‌هاي ظالمانه با وجود اطلاع آنها از استفاده صلح‌آميز ما و بيان حرف‌هاي مهمل مانند فاصله نزديك ايران تا سلاح اتمي، جلوگيري از پيشرفت علمي كشور براي رفع نياز آينده ايران است. ايشان در بيان نمونه‌اي كه كوتاهي و غفلت از آن موجب ايجاد مشكلاتي در سال‌هاي بعد شد، به مساله برجام اشاره كردند و گفتند: در قضاياي برجام در سال‌هاي ۹۴ و ۹۵ ايراد و اعتراض بنده اين بود كه نكاتي بايد در برجام رعايت مي‌شد تا مشكلات بعدي پيش نيايد و در تذكرات هم مكرر آنها را گفتم اما بعضي از آن نكات مورد توجه قرار نگرفت و مشكلات بعدي كه همه مشاهده مي‌كنند، پيش آمد. بنابراين نگاه به آينده مهم است. ايشان در ادامه، فعاليت‌هاي پر شمار انجام‌شده در ۴ دهه گذشته را بسيار ثمربخش و موجب استمرار انقلاب دانستند و گفتند: نبايد مشكلات نقد روي انبوه پيشرفت‌هاي بزرگ غبار بنشاند.
رهبر انقلاب با اشاره به پيشرفت حيرت‌آور علمي در بخش‌هاي مختلف و اذعان مراكز جهاني به سرعت رشد علمي ايران چندين برابر ميانگين جهاني، خاطرنشان كردند: انقلاب همچنين موجب پيشرفت‌هاي شگفتي‌آور در زيرساخت‌هاي اساسي مانند راه‌سازي، سدسازي، آب‌رساني، برق‌رساني و خدمات سلامت و پزشكي نيز شد كه اگر انقلاب و حركت جهادي نبود، قطعا اين پيشرفت‌ها به دست نمي‌آمد. ايشان با اشاره به قضاوت مراكز جهاني درباره بهبود شاخص‌هاي اقتصادي ايران پس از انقلاب گفتند: با وجود آنكه بنده در زمينه مسائل اقتصادي مانند عدالت اجتماعي، توزيع عادلانه ثروت و نابرخورداري طبقات ضعيف همواره انتقاد دارم اما حتي در مساله اقتصاد نيز به گزارش مراكز اقتصادي معروف دنيا، پيشرفت‌هاي بزرگي ايجاد شده است، ضمن اينكه در خودكفايي بسياري از اقلام و افزايش اعتماد به نفس توليدكننده داخلي پيشرفت‌هاي مهمي داشته‌ايم. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: رسانه ملي در انعكاس دستاوردهاي بخش توليد تكليف بزرگي دارد كه البته آنچنان كه بايد و شايد به آن عمل نشده است و اين كار بايد انجام شود.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: همه فعالان در بخش‌هاي مختلف به تدوام انقلاب در اين ۴۳ سال كمك كردند البته بعضي از غفلت‌ها، كم‌كاري‌ها و سوءنيت‌ها نيز وجود داشته است كه اگر نبود، وضع كشور بهتر بود. ايشان علت اين حجم از دشمني‌ها عليه انقلاب را «زنده و زاينده بودن انقلاب» خواندند و افزودند: زنده بودن انقلاب يعني دلبستگي عموم مردم و نسل‌هاي جديد به آرمان‌هاي انقلاب كه اگر اين دلبستگي و ايستادگي نبود، دشمن نيازي نداشت اين همه خباثت به خرج دهد، بنابراين دشمني‌ها به علت پايداري و وفاداري ملت به اهداف انقلاب است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، اظهارنظر بعضي از افراد مدعي دلبستگي به انقلاب مبني بر دور شدن انقلاب از اهداف را صادقانه ندانستند و افزودند: كساني كه زندگي و مشي اشرافي دارند يا دم از تسليم در مقابل استكبار و امريكا مي‌زنند، نمي‌توانند مدعي پايبندي و دلبستگي به انقلاب باشند چرا كه شعار انقلاب حمايت از پابرهنگان و محرومان و مقابله با استكبار است و بيان اين حرف‌ها از آن افراد قابل قبول نيست.
رهبر انقلاب، ايستادگي و مقاومت افتخارآفرين ملت ايران را نه تنها موجب پيشرفت كشور بلكه داراي تاثيرات مهم منطقه‌اي برشمردند و خاطرنشان كردند: مقاومت رو به رشد در منطقه، ابهت استكبار را در هم شكسته و زبان ملت‌ها را در مقابل امريكا گشوده است كه بايد اين نعمت را با استمرار انقلاب، قدر بدانيم. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه يك سفارش مهم به جوانان داشتند مبني بر اينكه ببينيد دشمن كدام نقطه را هدف گرفته است و شما در نقطه مقابل آن، حركت و عمل كنيد. ايشان افزودند: دشمن امروز افكار عمومي به‌ويژه فكر و ذهن جوان‌ها را هدف گرفته است تا با هزينه كردن ميلياردها دلار و با طراحي‌هاي مختلف در اتاق‌هاي فكرشان، بتوانند ملت ايران و به خصوص جوانان را از مسير انقلاب برگردانند.
رهبر انقلاب اسلامي «فشار اقتصادي» و «عمليات رسانه‌اي» را دو ابزار اصلي استكبار براي جدا كردن مردم از نظام و دستكاري در فكر آنها برشمردند و گفتند: دروغ‌پردازي و تهمت‌زني به اركان انقلاب و مراكزي كه در پيشرفت انقلاب تاثير دارند، شيوه‌هايي است كه در عمليات رسانه‌اي استفاده مي‌شود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، تهمت‌زني به مجلس، شوراي نگهبان، سپاه و شهيد بزرگوار سردار سليماني را نمونه‌هايي از اين لجن‌پراكني‌ها خواندند و خاطرنشان كردند: آنها اگر از خشم مردم نمي‌ترسيدند، به امام هم تهمت مي‌زدند اما جرات اين كار را ندارند. ايشان با تاكيد بر اينكه جوان‌ها و ملت ايران بايد در مقابل تهمت‌زني و دروغ‌پردازي‌هاي رسانه‌اي و همچنين فشار اقتصادي بايستند، گفتند: راه مقابله با فشار اقتصادي، تلاش دروني و خنثي كردن تحريم‌ها است البته كنار آن تلاش ديپلماسي نيز خوب است؛ همچنان‌كه برادران خوب و انقلابي ما براي از بين بردن تحريم‌ها و مجاب كردن طرف مقابل مشغول كار هستند.
رهبر انقلاب تاكيد كردند: كار عمده در مقابله با فشار اقتصادي، خنثي كردن تحريم‌ها از طريق تقويت توليد و تحرك اقتصادي است كه در اين زمينه حركت دانش‌بنيان‌ها بسيار مهم است. ايشان همچنين همگان به‌ويژه جوانان را به دعا، توسل و بهره‌مندي از بركات روز نيمه رجب فراخواندند و گفتند: ارتباط با خدا به زندگي، كشور و آينده انقلاب بركت مي‌بخشد.
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، حجت‌الاسلام والمسلمين آل‌هاشم نماينده ولي‌فقيه در استان آذربايجان شرقي و امام‌جمعه تبريز، گزارشي از فعاليت‌ها و برنامه‌هاي فرهنگي و انقلابي در استان و همچنين كمك به حل مسائل كليدي كشور از جمله توليد بيان كرد و گفت: امروز آذربايجان همگراتر از هميشه نماد اتحاد كلمه، همبستگي ملي، غيرت ايراني و شور انقلابي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون