• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3360 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۴ مهر

سبزپوشي بورس زير سايه يك نامه

تالار شيشه‌اي به نامه چهار وزير كابينه به رييس‌جمهور واكنش مثبت نشان داد و سبزپوش شد.

با اين حال نماگر شاخص كل بازار با 70 واحد رشد توانست به سطح 61هزار و 233 واحد برسد تا كماكان و براي سيزدهمين روز متوالي بر اين سطح حمايتي در جا بزند.

براساس اين گزارش، ارزش كل معاملات بورس تهران به بيش از 49 ميليارد و 876 ميليون تومان بالغ شد كه ناشي از دست به دست شدن 311 ميليون سهم و اوراق مالي قابل معامله طي 21 هزار و 508 نوبت داد و ستد بود.

روز دوشنبه از ميان هفت نماد برتر تاثيرگذار بر شاخص تنها يك نماد اثر منفي گذاشت، به طوري كه نمادهاي شبندر، وپاسار، فولاد و وبصادر نماد‌هاي مثبت‌كننده شاخص و«واميد» به رقم 5/10 واحد اثر منفي بر نماگر بازار داشت. طي معاملات امروز ناظر بازار سهام نماد معاملاتي شركت‌هاي سيمان شرق، سرمايه‌گذاري و توسعه خوزستان، بيمه نوين و اوراق مشاركت شهرداري شيراز را جهت انجام معاملات بازگشايي كرد.

بازار سهام ديروز در حالي با رشد ناچيزي همراه بود كه بسياري از كارشناسان نبود چشم‌اندازي دقيق از آينده بازار، همچنين شرايط بحراني در كسب و كار‌هاي مختلف را بزرگ‌ترين مشكلات كنوني اين بازار مي‌دانند. همچنين بسياري از معامله‌گران و سرمايه‌گذاران روز گذشته بر اين باور بودند كه نامه مهم اقتصادي روز گذشته مي‌تواند به عنوان محرك بزرگي براي بازار سهام باشد، اما در عين حال ديده شد كه اين نامه نيز نتوانست تكان قابل توجهي به تالار شيشه‌اي وارد كند. با اين وجود بايد ديد در روز‌هاي آينده و با شرايط اقتصادي بحراني گفته شده از سوي مقامات دولتي، بازار‌هاي مالي و پولي و همچنين بازار سرمايه به كدام سمت حركت مي‌كنند.

صنايع بورسي نيز ديروز با توجه به روند صعودي بازار عملكردي مثبت را رقم زدند و احتمال حضور نوسانگيران را در سهم‌هاي ارزنده افزايش دادند. رشد در بيشتر صنايع بورسي در حالي صورت گرفت كه از ميان 37 صنعت بورسي 18 صنعت عملكرد مثبت، 16 صنعت عملكرد منفي و سه صنعت بدون تغيير نسبت به روز قبل باقي ماندند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون