• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3360 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۴ مهر

كاهش نرخ سود به تعويق افتاد

 

در حالي وزير اقتصاد وعده بررسي كاهش نرخ سود بانكي و تصميم‌گيري در اين رابطه در جلسه هفته جاري شوراي پول و اعتبار را مطرح كرده بود كه جلسه امروز شورا لغو شده است. اواخر هفته گذشته اعلام طيب‌نيا، وزير اقتصاد، مبني بر احتمال كاهش سود بانكي در جلسه روز سه‌شنبه شوراي پول و اعتبار به جريان خبري مهمي در حوزه اقتصادي تبديل و گمانه‌زني‌ها و اظهارات زيادي از سوي كارشناسان و نمايندگان مجلس در اين باره مطرح شد.

در حالي انتظار مي‌رفت كه كاهش نرخ سود بانكي به عنوان يكي از طرح‌هاي خارج از دستور شورا امروز - سه شنبه- مطرح و در مورد آن تصميم‌گيري شود كه پيگيري موضوع از اعضاي شوراي پول و اعتبار حاكي از كنسل شدن اين جلسه است.

بر اين اساس بررسي و تصميم‌گيري در رابطه با سود بانكي نيز در هفته جاري منتفي بوده و به جلسات بعدي شورا منتقل خواهد شد. آن طور كه برخي مقامات بانكي اعلام كرده‌اند پيشنهاد كاهش دو درصدي نرخ سود بانكي مطرح است كه با اجرايي شدن آن نرخ سود تسهيلات از 24 به 22 و سپرده از 20 به 18 درصد كاهش خواهد يافت. كاهش نرخ سود در حالي احتمالا مصوب مي‌شود كه اين دومين تغيير سود بانكي در سال جاري است به طوري كه براي بار اول در ارديبهشت‌ماه امسال سود سپرده از 22 درصد سالانه به 20درصد كاهش يافته و سودهاي كوتاه‌مدت هم به خود بانك‌ها واگذار شده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون