• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3360 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۴ مهر

عدد نوشت

تعداد روستاييان بيكار

حذف فاصله زندگي در روستاها و شهرها باعث انتقال مسائل بيكاري شهرنشينان به روستاها شده تا جايي كه 3/10 ميليون روستايي امروز هيچ گونه فعاليت اقتصادي ندارند كه 3/5 ميليون از آنها زير 30 سال سن دارند.

جديدترين گزارش وزارت كار از وضعيت اشتغال و بازار كار در روستاهاي كشور نشان مي‌دهد كه از مجموع ۱۷ ميليون و ۱۸۴هزار جمعيت روستايي كشور، ۶ ميليون و ۳۴۰ هزار نفر شاغل و ۴۷۸ هزار نفر جوياي شغل هستند.

نكته حايز اهميت در اين بخش اينكه ۱۰ ميليون و ۳۶۵ هزار نفر از جمعيت روستايي كشور از نظر اقتصادي غيرفعال و در واقع دچار بيكاري هستند و ۹۰۰ هزار نفر نيز داراي درآمد بدون كار هستند.

 

ظرفيت خط لوله صادرات گاز ايران به ارمنستان

مديرعامل شركت صادرات گاز ايران با اشاره به ظرفيت خط لوله صادراتي گاز ايران به ارمنستان گفت: ظرفيت عملياتي خط لوله صادرات گاز ايران به ارمنستان ٦ميليون مترمكعب در روز است.

عليرضا كاملي مديرعامل شركت صادرات گاز ايران پس از ديدار بيژن زنگنه، وزير نفت با يرواند زاخاريان، وزير انرژي و منابع طبيعي ارمنستان، ميزان گاز صادراتي به ارمنستان را در شرايط حاضر يك ميليون متر مكعب در روز عنوان كرد و درباره ظرفيت خط لوله صادراتي گاز ايران به ارمنستان گفت: ظرفيت عملياتي خط لوله صادرات گاز ايران به ارمنستان بيش از ٦ميليون مترمكعب در روز است.

 

كاهش مصرف گازوييل

مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي از كاهش حدود 15 درصدي عرضه نفت گاز با اجراي طرح پيمايش از ابتداي مهر ماه سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

عباس كاظمي در بازديد از مركز داده‌هاي سامانه هوشمند سوخت و روند اجراي طرح پيمايش نفت گاز در اين مركز گفت: در 10 روز نخست مهرماه سال جاري حدود 40 ميليون ليتر نفت گاز به خودروهاي سنگين اختصاص يافته و اين در حالي است كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 15 درصد كاهش داشته است.

وي با اشاره به آثار مثبت اقتصادي حاصل از اجراي طرح پيمايش افزود: مابه‌التفاوت نفت گاز اختصاص يافته در اين طرح مي‌تواند صادر و ارزش واقعي اين فرآورده مهم به سيستم اقتصادي كشور بازگردد.

 

افزايش توليد زعفران

عضو شوراي ملي زعفران با بيان اينكه پيش‌بيني مي‌شود ميزان توليد زعفران در سال جاري حدود ۹۰ تن افزايش يابد، گفت: تا حدود ۱۰ روز آينده قيمت اين محصول در بازار به ثبات خواهد رسيد.

علي حسيني با بيان اينكه برداشت انبوه زعفران در كشور هنوز آغاز نشده است و از اواخر مهرماه شروع خواهد شد به مهر گفت: در برخي مناطق به شكل محدود برداشت آغاز شده است و محصول نوبرانه وارد بازار مي‌شود.

حسيني با اشاره به وضعيت نسبتا مطلوب بارندگي‌ها در اواخر سال ۹۳ و اوايل سال جاري گفت: براين اساس پيش بيني مي‌شود ميزان توليد طلاي سرخ نسبت به سال‌ گذشته با رشد همراه باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون