• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3803 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت

رييسي:

اسلامي نكردن دانشگاه‌ها كشور را با مشكل مواجه مي‌كند

ابراهيم رييسي گفت: يكي از نقاط ضعف ما در سند چشم‌انداز اين است كه نتوانسته‌ايم به آن نقطه‌اي كه اين سند در زمينه اقتصاد پيش‌بيني كرده نزديك شويم.
به گزارش ايسنا، سيدابراهيم رييسي در گفت‌وگو با راديو معارف با اشاره به برنامه‌هاي دولتش در زمينه پيشرفت سند چشم‌انداز، اظهار كرد: اين سند از ابتكارات ارزشمند نظام اسلامي است كه براي ريل‌گذاري و سياستگذاري در راستاي رسيدن به آرمان‌هاي بلند انقلاب اسلامي مورد استفاده قرار مي‌گيرد و در اين سند قرار است در حوزه‌هاي مختلف به قدرت اول منطقه تبديل شويم. رييسي با بيان اينكه «انتخابات يك زمينه است تا انتخاب‌كنندگان ببينند آنچه انتخاب كرده‌اند تحقق پيدا كرده است» اظهار داشت: ما در برخي حوزه‌هاي سند چشم‌انداز پيشرفت داشته‌ايم و در برخي حوزه‌ها مثل اقتصاد هنوز مشكل داريم و حتما بايد يك تغيير و حركت انقلابي رو به جلو در اين زمينه داشته باشيم. كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري در پاسخ به اين پرسش كه برنامه‌هاي دولت وي براي مديريت فضاي مجازي و استفاده از آن چيست؟ گفت: اين فضا، فضاي جديدي است كه بسياري از امور زندگي را تحت تاثير قرار مي‌دهد اما ما نبايد در مقابل آن منفعل باشيم بلكه بايد نقشي فعال در اين فضا بر عهده بگيريم و حتي در جهان نيز اين نقش فعال را دنبال كنيم.
وي با بيان اينكه «پيشرفت در فضاي مجازي به ماه و سال محدود نمي‌شود بلكه روزانه و حتي ساعتي است» اظهار كرد: جا دارد كه شوراي عالي فضاي مجازي جلساتش را نه هر ماه بلكه در فاصله كوتاه‌تر تشكيل دهد و در ضمن از فضاي مجازي براي ايجاد شغل استفاده شود. وي ادامه داد: ما اقتصاد در فضاي مجازي داريم كه امروز مي‌گويد 100 هزار شغل در اين فضا ايجادشده و ما معتقديم مي‌توان 5 برابر آن اشتغال ايجاد كرد و همچنين در زمينه توليد محتوا هم مي‌توانيم ايجاد اشتغال كنيم و تحصيلكردگان و فرهيختگان ما اين توانايي را دارند كه در برنامه‌نويسي براي استفاده از فضاي مجازي سهم بيشتري را در توليد ناخالص ملي به خود اختصاص دهند.
وي با بيان اينكه «اگر شاهد ترويج فرهنگ غربي، مادي‌گرايانه و اباحه‌گرايانه در جامعه باشيم ساختارهاي جامعه‌مان فرو مي‌پاشد» ادامه داد: بايد دنبال حذف ترويج فرهنگ غربي از متن جامعه باشيم؛ چراكه بي‌هويتي و بي‌اعتمادي در جامعه را به وجود مي‌آورد و آن‌وقت شاهد فروپاشي ساختارهاي جامعه خود خواهيم شد.
بايد مراقب باشيم كه شاخص‌هاي اسلامي كه رهبري بارها بر آن تاكيد كرده‌اند در جامعه ساري و جاري باشد. اگر فرهنگ غرب در كشور حاكم شود شاهد افزايش طلاق، كاهش ازدواج، ‌كاهش فرزندآوري، كاهش نرخ جمعيت و... خواهيم شد و اگر اين فرهنگ غربي در اقتصاد حاكم شود، تجمل‌گرايي و اسراف را به همراه خواهد داشت و موجب استفاده از كالاهاي خارجي آن هم در جايي كه كالاي مشابه داخلي‌اش وجود دارد مي‌شود و نيز رباخواري، فساد و ترويج عرفان‌هاي
كاذب و رشد جريان‌هاي منحرف را سبب خواهد شد.
وي با اشاره به برنامه‌هاي دولتش براي اسلامي كردن دانشگاه‌ها، اظهار كرد: ما در كشورمان مشكل كمبود اسناد، برنامه و قانون نداريم، مشكل از اجرا است. در دولت كار و كرامت ما بنا را بر اقدام و عمل گذاشتيم كه دانشگاه‌ها بيش از هر وقتي بايد اين مسير را بپيمايند. وي تاكيد كرد: تشكل‌هاي دانشجويي، اساتيد، دانشجويان و فضاي دانشگاه مي‌تواند در اين زمينه كمك حال دولت باشد تا برنامه اسلامي كردن دانشگاه‌ها پيگيري شود كه اگر نشود كشور با مشكل مواجه خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون