• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3605 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۳۱ مرداد

هشتمين مدال كاروان ايران به دست آمد

نشانه المپيك بر سينه قاسمي

در آغاز دومين روز از رقابت‌هاي كشتي آزاد المپيك 2016 ريو، عليرضا كريمي نماينده وزن 86 كيلوگرم ايران در نخستين مبارزه خود مقابل محمد سعداوي از تونس به روي تشك رفت و در پايان با نتيجه 9 بر صفر به برتري رسيد و راهي مرحله يك هشتم نهايي شد. كريمي در دومين مبارزه خود و در مرحله يك‌چهارم نهايي مقابل ميهايل پتروف از بلغارستان و دارنده مدال طلاي جهان در سال 2010 به روي تشك رفت و در پايان با نتيجه 7 بر 2 به برتري رسيد و راهي مرحله يك چهارم نهايي شد. عليرضا در سومين مبارزه خود مقابل جي دن كاكس از امريكا به روي تشك رفت و در پايان با نتيجه پنج بر يك شكست خورد. آزادكار كشورمان در جام جهاني لس‌آنجلس نيز مغلوب اين كشتي گير شده بود. جي‌دن كاكس پس از پيروزي مقابل كريمي در مرحله نيمه نهايي مقابل سليم ياشار از تركيه با نتيجه 2 بر يك شكست خورد تا از رسيدن به فينال باز بماند و با اين شكست او، نماينده كشورمان نيز از گردونه رقابت‌ها خارج شود.
     
در ادامه رقابت‌هاي كشتي كميل قاسمي، آزادكار سنگين‌وزن ايران و دارنده مدال برنز المپيك لندن در دور نخست مقابل كوري يارويس از كانادا قرار گرفت و در پايان با نتيجه 5 بر 2 به برتري دست يافت و راهي مرحله يك هشتم نهايي شد. در اين مرحله بلال ماخوف، كشتي‌‌گير عنوان‌دار روسيه و دارنده سه مدال طلاي جهان و يك برنز المپيك در نخستين مبارزه خود برابر آلن زاسيف، دارنده مدال نقره جهان در سال 2013 از اوكراين با نتيجه 2 - 2 شكست خورد و از رسيدن به مرحله بعد بازماند.
قاسمي در دومين مبارزه مقابل كمال عبدالمطلب از مصر به روي تشك رفت و در پايان با نتيجه 7 بر صفر به برتري رسيد و به جمع 8 نفر برتر اين وزن راه يافت. در ادامه ماخوفروس كه نخستين مصاف خود را مقابل آلن زاسيف از اوكراين شكست خورده بود، با توجه به شكست سنگين 11 بر 6 اين كشتي‌گير اوكرايني در دور بعد مقابل گنو پترياشويلي گرجستاني، از دور رقابت‌ها كنار رفت. كميل در مرحله يك چهارم نهايي به مصاف گنو پترياشويلي دارنده مدال برنز جهان در سال‌هاي 2015 و 2013 از گرجستان رفت و در پايان با نتيجه 4 بر 4 پيروز شد و به نيمه نهايي صعود كرد. كميل قاسمي در ديدار نيمه نهايي مقابل ترول دلاگنف از امريكا در 33 ثانيه و مقتدرانه با نتيجه
10 بر صفر به برتري رسيد و راهي ديدار فينال شد. كميل از ساعت 2 بامداد در يك ديدار سخت و سرنوشت‌ساز به مصاف طاها آكگول دارنده 2 مدال طلاي جهان از تركيه رفت.
     
روز گذشته و در ديدار رده‌بندي وزن ۵۷ كيلوگرم كشتي آزاد حسن رحيمي دارنده مدال طلا و نقره جهان به مصاف بونه رودريگز از كوبا رفت و در پايان موفق شد حريف خود را با ضربه فني از پيش رو بردارد و مدال برنز المپيك را از آن خود كند. رحيمي در حالي كه هفت بر صفر از رقيب پرقدرت كوبايي پيش بود، او را ضربه فني كرد تا نشان دهد شايسته مدال طلا بوده و تنها روي غافلگيري مقابل پديده كشتي ژاپن شكست خورده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون