• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4237 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳۰ آبان

افشاني در صحن شورا مطرح كرد

از روز اول انتصابم توپخانه‌اي عليه من شكل گرفت

ايسنا|شهردار سابق تهران ديروز با حضور در صحن شورا ضمن ارايه گزارش كوتاهي از فعاليت‌هاي 6 ماهه خود در شهرداري تهران به بيان بخشي از فراز و نشيب‌هايي كه در اين مدت داشته، پرداخت.

محمدعلي افشاني با بيان اينكه همواره سه اصل قانون، رعايت حقوق شهروندي و تعامل منهاي تحميل را سرلوحه كار خود قرار دادم، اظهار كرد: خدا را شاكرم به آنچه امروز برايم رقم زده و از وزير كشور نيز كه به واسطه چند ساعت بعد از انتخابم به عنوان شهردار تهران در آن زمان حكمم را صادر كرد، تشكر مي‌كنم و پس از اولين روز انتخابم به عنوان شهردار به جلسه با مقام معظم رهبري دعوت شدم.

وي با بيان اينكه اولين قدمم در شهر ايجاد آرامش در شهرداري بود، گفت: از همان روز اول فارغ از نمايش و تبليغات پيگير مطالبات شهرداري از سازمان‌ها و شركت‌ها بودم و در همين راستا با فرمانده سپاه و رييس ستاد كل جلسه داشتم و اگر اين اتفاقات يك ماهه رخ نمي‌داد احتمالا صورتجلسه نهايي امضا مي‌شد.

افشاني با بيان اينكه در اين شش ماه ديون 4500 نفر از پيمانكاراني كه زير 100 ميليون تومان بدهي داشتند تسويه شد، ادامه داد: اقدامات زيادي در حوزه عمراني، خدمات شهري و... انجام شد.

وي با اشاره به اجراي قانون منع به‌كارگيري بازنشستگان گفت: با كمال تاسف بايد اعلام كنم برخي‌ها با فريبكاري سعي كردند كه صحنه‌گردان موضوع پيگيري شورا و شهرداري در اين زمينه باشند و توانستند موضوع را وارونه جلوه دهند، به گونه‌اي كه در جامعه جا انداختند كه ما به جاي اجراي صحيح قانون به دنبال سوراخ كردن قانون هستيم.

شهردار سابق تهران در مورد موضعش در خصوص قانون منع به كارگيري بازنشستگان با ذكر اينكه بارها اعلام كرده‌ام كه قانون منع به‌كارگيري بازنشستگان مشمول شهرداري مي‌شود اما مشمول شخص شهردار نمي‌شود، گفت: شهردار فاقد پست سازماني و انتخابي است و در همين راستا ظرف سه ساعت 140 نفر امضاي نمايندگان مجلس را جمع كردم اما آن قدر فشار روي نمايندگان از طرف اصحاب ثروت و قدرت زياد بود كه تاب نياوردند.

وي با بيان اينكه من به ايستادگي خود افتخار مي‌كنم اما موضوع را وارونه جلوه دادند، تصريح كرد: متاسفانه در اين رابطه يك نفر حقوقدان نديدم كه به دفاع از اين موضوع بپردازد و وقتي شريف‌ترين حقوقدانان به مجلس رفتند تا بگويند اين قانون نبايد به شهرداران تعميم داده شود با آنها در كميسيون اجتماعي مجلس برخورد بدي شد.

افشاني با بيان اينكه از روزي كه در شهرداري آمدم، توپخانه‌اي شكل گرفت كه هر روز يك دروغ منتشر مي‌كرد، گفت: يك روز گفتند افشاني با سپاه بسته تا به ديدار بيت برود اما بايد بگويم كه بهترين ارتباط با بيت در دوره من بود و يك روز هم گفتند كه افشاني با لاريجاني تا هزار و 400 بسته؛ اما اين قانون نشان داد كه چه كساني با لاريجاني بسته‌اند.

وي با بيان اينكه مساله‌اي در مورد انتصابات قوميتي از همان روز اول شروع شد و تا الان هم ادامه دارد، افزود: در اين مدت من 27 مدير را منصوب كردم كه تنها شش نفر مربوط به يك قوم خاص بود كه حالا ليست آن را نيز منتشر مي‌كنم.

شهردار سابق تهران با بيان اينكه در مورد آخرين انتصابم صحبت‌هايي شده است، گفت: قرار بود كه من تا 15 آذر بمانم و به شجاع پوريان گفتم كه انتصاب رييس سازمان ورزش را صورتجلسه كند اما با اينكه قرار بود شنبه آن را تحويل بدهد اما نداد.

وي با بيان رزومه‌اي از سرپرست جديد سازمان ورزش اظهار كرد: بيش از حد متعارف روي قوميت‌ها اخبار منتشر كردند و اين در حالي است كه بايد بگذاريم مردم با اتحاد و يكپارچگي در صلح و آرامش بمانند.

افشاني در پايان با قرائت شعري سخنان خود را پايان داد و گفت: هر كه ما را ياد كرد ايزد مر او را ياد كند، هر كه ما را خوار كرد از عمر برخوردار باد، هر كه اندر راه ما خاري فكند از دشمني، هر گلي از باغ وصلش بشكفد بي‌خار باد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون